Inlägg #1: Postat: 2005-07-05 21:18:00
|
Michael Lundahl |
Med den där typen av helknasiga antifeministiska uttalanden så framstår tokfeminister som Eva Lundgren riktigt vettiga i jämförelse. Fördomen om feminister som fula och avundsjuka blev omodern redan på 80-talet. Om du verkligen menar det du här säger så är min respons på artikeln helt enkelt: trams!
|
|
Inlägg #2: Postat: 2005-07-05 21:21:00
|
Michael Lundahl |
Det är illa nog att vi har övervintrad 68-vänster som - nu när kommunismen inte lägre är så bra att skylta med - har möblerat om lite i marxismen och kallar den "radikalfeminism" trots att teorierna är minst tre årtionden för gamla. De förgiftar debatten nog som det är. Då behöver vi inte den här typen av oseriös raljerande fördomsfull smörja som ytterligare bensin på elden.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2005-07-06 07:39:00
|
Per W |
Nej förstås. Det vi behöver är t ex insiktsfulla originella inlägg som modigt polemiserar mot KD:s sensationella ställningstagande mot att dela ut rena sprutor till narkomaner.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2005-07-06 12:30:00
|
Michael Lundahl |
Per W: Om det du menar är att vi behöver saklig kritik istället för demoniserande fördomar så håller jag med dig. Theas artikel är inte kritik. Det är enbart smutskastning. När blev något bättre av att man kastar skit omkring sig?
|
|
Inlägg #5: Postat: 2005-07-07 07:41:00
|
Per W |
Bönder gör det varje dag..
|
|
Inlägg #6: Postat: 2005-07-07 07:45:00
|
Per W |
Det jag menar är att inläggen i Sourze tillsammans bildar en helhet, en mosaik. Om "alla" skribenter användes sig av samma analytiska metod, samma retorik och "alltid" var sakliga och "objektiva" utan känslosvall och utan personliga och ibland osakliga infall: Fan , vad TRÅKIGT det skulle bli!!!
|
|
Inlägg #7: Postat: 2005-07-07 08:51:00
|
Michael Lundahl |
Det där är som att motivera och försvara saker som vandalism, klotter eller mobbing med att de måste få fortsätta för diversitetens skull och att det blir tråkigt annars. Men visst... Thea kan gärna fortsätta posta sådant här trams här jag kan ju knappast hindra henne. Jag kommer då att uppfylla *min* del av diversiteten genom att posta reaktioner på detta.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2005-07-08 20:49:00
|
Thea Gianneschi |
Michael Lundahl är så redig! Kan inte du Michael skriva såna där bra informativa artiklar så skriver jag sånt folk vill läsa. Mvh Thea
|
|
Inlägg #9: Postat: 2005-07-09 11:00:00
|
Michael Lundahl |
"Give the pubic what the want", eller vad? Skit samma vad det är... om de vill ha det så ge dem det. Finns det en marknad så sälj, helt utan ansvar.
|
|
Inlägg #10: Postat: 2005-07-09 11:01:00
|
Michael Lundahl |
Men det får mig bara att undera: Varför får *du* skriva vad skit som helst så länge folk vill läsa det... men inte Linda Skugge & Co? En uppsättning regler för Thea och en annan för alla andra?
|
|
Inlägg #11: Postat: 2005-08-23 22:00:00
|
Bergstrand M |
Citat Michael: "Fördomen om feminister som fula och avundsjuka blev omodern redan på 80-talet."
Jag föreslår att du går in på vilken gymnasieskola som helst som har någon form av feministisk förening. Gör sedan en objektiv bedömning av deras utseende så lär resultatet bli att det är just fula. Så det är ingen fördom, det är fakta.
|
|
Inlägg #12: Postat: 2011-07-13 18:08:00
|
hahaha! |
När fick du knulla sist Michael? Snacka om bitter!Keep up the good work Thea! Det är just sådana som Michael som gör att det är så jävla trist att bo i Sverige och så otacksamt att vara svensk. Nej jag är inte bitter.
|
|
Inlägg #13: Postat: 2012-09-26 23:27:00
|
|
.
|
|