Barnen skämmer ut Sverige

Inlägg #1: Postat: 2005-07-05 09:17:00
bloggeri
Jag har barn. Självfallet är det föräldrarna som har det formella ansvaret för barnens uppfostran. Men vi har ju inga normer. Det är föräldrarna som är normlösa. Titta på alla nblivna morsor som kommer tre i bredd med barnvagnar och knuffar ut oss andra i gatan.
Inlägg #2: Postat: 2005-07-05 09:42:00
Melle
Jag har också barn. Men nu vill jag säga en sak ang detta o det är att det oftast finns orsaker till att en förälder är "hopplös" och att man kanske inte ska vara så snar till att dömma. Själv är jag ensamstående och har således fått ta hela lasset själv. Klart som sjutton att man som ensam förälder inte alltid orkar hålla stenhårt på alla principer, varje sekund av dygnet. På samma sätt finns det andra faktorer som gör att en förälder inte alltid orkar med att vara "exemplarisk".
Inlägg #3: Postat: 2005-07-05 09:50:00
Nähädu
Melle. Naturligtvis är det så. Jag är själv ensamstående med två ungar så jag vet precis hur det är. Vissa kvällar spenderar men i princip bara i bilen, skjutsandes mellan träningar och kompisar. MEN..de värsta bråkstakarna och busfröna jag ser i min omgivning har inte ensamstående föräldrar.
Inlägg #4: Postat: 2005-07-05 10:47:00
Melle
Nähädu: Nej, det är inte så enkelt precis som du säger att bara för att ett barn har en ensamstående förälder så är det kört och bara för att ett barn har sammanboende föräldrar så blir allt bra. Min poäng var dock att det många ggr är för enkelt för människor som ser en isolerad händelse på ICA att dömma. Vi vet inte hela sammanhanget!
Inlägg #5: Postat: 2005-07-05 10:48:00
Melle
Sammanboende föräldrar kan lika väl bestå av en ensamstående förälder och en frånvarande förälder, men det talas det nästan aldrig om...
Laddar...