|
Inlägg #1: Postat: 2005-07-04 22:46:00
|
|
sthlmjesper |
Jag skulle definitivt föredra resturanger där barn inte är tillåtna.
Att gå till tex McDonalds och käka är nästan olidligt på grund av stora mängder skrikande barn som lockats dit av alla leksaker och ballonger.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2005-07-04 22:50:00
|
|
sthlmjesper |
Att förbjuda barn på vissa restauranger tycker jag inte är mer konstigt än de åldergränser på tex 18 år vi har på krogen.
Har man inte åldern och mognaden inne så får man låta bli att gå till dessa ställen.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2005-07-04 22:53:00
|
|
sthlmjesper |
Visst finns det barn som kan uppföra sig och de medför inga problem. dock kan inte dörrvakten/ägaren eller vem det nu är, göra en personlighetsbedömning av alla barn som vill komma in. Därför är en åldersgräns som behandlar alla lika mest rättvist tycker jag.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2005-07-05 09:30:00
|
|
akejansson |
Stackars dig! T o m McDonalds-besöken störda. Får jag föreslå en flytt till en enslig stuga i Utvattnet, så kanske vi slipper dina apartheid-lagar mot barn.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2005-07-05 09:54:00
|
|
Melle |
sthlmjesper: Men tagga ner lite nu...:- Är det verkligen ett samhälle med ÄNNU FLER förbud och lagar vi vill ha, eller är det kanske ett samhälle där barn och vuxna kan få utvecklas nära varandra i lugn och harmoni?
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2005-07-05 09:54:00
|
|
megaman |
För vissa utav oss kräver ett resturang besök vissa ekonomiska prioriteringar. Det kanske är bonnigt men det är inte något vi gör varje dag. Är det då för mycket begärt att man skall få njuta utav maten och umgänget utan att bli störd skrikande barn?
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2005-07-05 10:51:00
|
|
Melle |
megaman: Åter igen, ja jag håller med om att barnen liksom de vuxna bör hålla en harmonisk nivå på restauranger och i vissa andra offentliga sammanhang, MEN frågan är ju istället: Hur kommer vi dit? Är det genom förbud, eller något annat?
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2005-07-06 09:38:00
|
|
sthlmjesper |
akejansson . Tycker du att det är apartheid att inte 5-åringar får komma in på krogen och supa sig redlösa också ? Varför ska gallskrikande småbarn tillåtas överallt ? Kan inte vi som inte vill få lunchen förstörd av sådant få ha våra egna ställen ?
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2005-07-06 09:43:00
|
|
sthlmjesper |
Melle. Jag håller helt med om att det är bra om barn och vuxna utvecklas i harmoni med varandra. Dock vänder jag mig emot tanken på att ingen någonstans ska kunna få vara ostörd för ohämmat gallskrik.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2005-07-06 09:48:00
|
|
sthlmjesper |
Jag gillar inte heller förbud i allmänhet. Jag är liberal och tycker att individen ska ha stora rättigheter, under förutsättning att denna rätt inte kränker andra människors rätt.
Rätten att låta ungar skrika ohejdat på offenliga platser, bussar, tåg osv. ser jag därför inte som en rättighet eftersom det kränker andra människors rätt till att inte bli plågade av detta uppförande.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2005-07-06 09:53:00
|
|
sthlmjesper |
Jag är dessutom trött på arroganta föräldrar som tycker att det är deras rätt att plåga andra med sina ungars skrik, utan att de själva rör ett finger för att trösta dem.
Det verkar vara något typiskt svenskt, enligt min uppfattning.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2005-07-06 10:43:00
|
|
Melle |
Jag tror faktiskt att det knappt finns någon som vill att barnen ska få gallskrika hur som helst o var som helst. Allra minst barnen själva. Det är väl ingen som tror att barnen tycker om att skrika? Det är väl ingen som tror att föräldrarna sitter på bussen o njuter av barnens skrik som dessutom hörs mest i förälderns öron?
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2005-07-06 10:44:00
|
|
Melle |
Såklart är det inte så, men som sagt jag tror att det måste till ganska så radikala och revolutionära förändringar i samhället innan vi kan hitta en harmonisk grund att stå på, alla tillsammans.
|
| |