Barnen skämmer ut Sverige

Inlägg #1: Postat: 2005-07-04 17:56:00
Anna Li
Barn som låter mycket när de har roligt och springer omkring tycker jag är helt okej och jättebra. Tycker synd om små tysta barn i välstrukna kläder. Vill dock till att de gör de på lagom passande ställen. Där kan jag tänka mig att man har olika åsikter om var som det passar sig. Jag tycker t ex t-bana och varuhus är okej ställen, men inte restauranger.
Inlägg #2: Postat: 2005-07-06 12:55:00
magnolia
Visst finns det olika slags platser. Men går man till Domus och handlar så märker man ju med trötta ögon att ungarna som bara springer runt, skriker och vevar aramrna inte _ser_ en, de är inte i ögonhöjd med dig och är bara inne i att leka gömme: man blir tvungen att harkla till för att de ska snappa ljudet...
Inlägg #3: Postat: 2005-07-06 12:59:00
magnolia
Men att ungarna använder varuhus och McDonalds som lekplats, och att folk ställer sig och håller återträff vid gången till mejeridisken beror ju också på bristen på offentliga rum - alla fritidsgårdar som lagts ner sen 1990, eller parker som man undviker därför att a-laget hänger där. Vi har inte riktigt den torgkulturen i Sverige, där man lätt träffas och snackar oansträngt en timme ute i det fria, även om många tror att vi har det.
Laddar...