Livsfarliga signaler

Den här tråden diskuterar artikeln Livsfarliga signaler.
Inlägg #1: Postat: 2005-07-04 16:49:00
pUs
Kanonbra skrivet. Du ser, du kan ju fortfarande. :
Inlägg #2: Postat: 2005-07-04 16:51:00
Billy Butt
Nu får jag möjlighet att kommentera en av dina texter. Det var en bra artikel. Jag håller inte med allting du skriver och det finns flera frågor som man skulle kunna ställa i fall man analyserar texten, men jag väljer istället att säga så här: Bra gjort Michael. Håll dig till att skriva sådana här intressanta artiklar istället för att härja bakom andra artiklar på kommentarssidorna.
Inlägg #3: Postat: 2005-07-04 17:30:00
Anna Drangel
För en gångs skull håller jag med dig helt. Ivarje fall när det gäller rena sprutor till narkomaner. Det är bara löjligt att KD med sitt prat om människans värde kan uttala sig så. Detta säkerligen för att inte reta upp några av sina väljare är eg inte förvånad. Han är inte så lite populistisk just nu den där Hägglund...
Inlägg #4: Postat: 2005-07-04 20:04:00
Janne B
Ja, detta var riktigt bra, även försett med källhänvisning. Det är viktigare att avslöja en rörelses grumliga ideologi än att .....
Inlägg #5: Postat: 2005-07-04 22:36:00
sthlmjesper
Håller också med. Vad menar KD med att rena fria sprutor skulle vara ge dåliga signaler ? Ger smutsiga smittade sprutor bättre signaler då ?
Otroligt dumt.
Sedan tycker jag dock att utdelandet av fria sprutor bör kombineras med fler insatser för att hjälpa missbrukare att bli av med sitt beroende.
Inlägg #6: Postat: 2005-07-04 22:59:00
Shakti
Så sant, är det något jag irriterat mig på i den här frågan är det "sändandet av signaler". Och visserligen, Hepatit/HIV är en väldigt tydlig signal...Det som oroar mig med sprutbytesverksamhet är mer att det ska bli ett alibi, och räknas som en insats mot missbruket när det i själva verket bara handlar om att minska skadeverkningar.
Inlägg #7: Postat: 2005-07-05 00:06:00
Björn_T
Jag håller med dig i sak, men är det verkligen så upprörande när det kommer från KD? Olika partier tycker olika saker, det är ju liksom själva poängen med flerpartisystem. Och inte kan det väl ha varit någon nyhet heller för dig att KD är ett parti för moralister som bryr sig mer om tjusiga fraser än om människor? Om det var det så säger jag bara: god morgon!
Inlägg #8: Postat: 2005-07-05 09:03:00
Nähädu
De enda signaler som KD bryr sig om är de som kommer på valdagen. Just verkar de ha lagt i sin populistiska överväxel och levererar ut det ena budskapet efter det andra. Självklart är det inget att bry sig om i detta läget. Ge KD en snyting på valdagen istället. Det är rejäla signaler det!
Inlägg #9: Postat: 2005-07-05 10:40:00
Janne B
Inget viktigt hände på KD-konferensen om man ser på vad som hände sedan. Jag har inte sett något referat om att man under konferensen ivrade för uniformer, men dagen efter går partiledaren ut och kräver det. Utan att tala om vad han menar för slags uniform.
Jeans och t-tröja eller vad? Så hamnar man på löpsedlarna, det visste ledaren.
Inlägg #10: Postat: 2005-07-05 13:19:00
Anders
Jag läste en tidningsartikel om KD. Åh va dumma dom e, dom e så dumma. Dumma, dumma dumma! Nu måste jag Michael Lundahl skriva en "va dumma dom e" artikel på Sourze.... Har vi sett det förr? Ja många gånger.
Inlägg #11: Postat: 2005-07-06 03:05:00
soilander
Ökar inte narkotikan i samhället om man tillåter fria sprutor? Det är ju också att ge en signal om en liberal syn i narkotikafrågor. Det handlar inte om intolerans, utan om ansvar. Men du kanske tillhör nyliberalerna - eller vänstern?
Inlägg #12: Postat: 2005-07-08 02:11:00
Daniel Wijk
Moralister feminister, högerkristna, osv... älskar att prata om signaler eftersom det låter dom inskränka friheter i samhället som dom vill ha bort. Det är lika viktigt att hjälpa narkomaner som att hjälpa personer som är våldsamma inom en relation! Alla kanske inte kommer att sluta, men att tro att det hjälper att blunda är idiotiskt!
Inlägg #13: Postat: 2005-10-19 18:01:00
west-d
Fria sprutor, nej...
Vad vet du om narkotikamissbruk och om de människorna, även hur de fungerar. Att införa fria sprutor är bevis på att man totalt misslyckats-gett upp att förmedla NARKOTIKA ÄR LIVSFARLIGT
Laddar...