Midsommarfirandet som föraktar Sverige

Inlägg #1: Postat: 2005-07-04 09:21:00
Billy Butt
Fel Per W. "Tröttsamt - ja" men INTE särskilt effektivt då jag bryr mig inte längre om MLs inlägg. Karln är inte ute efter att debattera - han är bara ute efter att mucka bråk. Du brukar såga min artiklar , men du är inte tjatig och du håller dina kommentarer korta. ML skriver ju spaltmeter och då tappar hans mening effekt.
Inlägg #2: Postat: 2005-07-04 09:24:00
Per W
Men du svarar ju på de flesta!
Inlägg #3: Postat: 2005-07-04 09:26:00
Per W
Och förresten är även dina artiklar om de bagateller som berör dig också spaltmetrar för långa.
Inlägg #4: Postat: 2005-07-04 09:33:00
El Guatusi
Ar det nagon som kanner for att gora en resumé - pa max 500 tecken - over sommarens stora bagarre ML-BB? Jag forstar inte vari allmanhetens intresse ligger, mojligen har jag missat nagot viktigt...
Inlägg #5: Postat: 2005-07-04 11:04:00
Billy Butt
Jag har svarat därför att jag har en "öppenhets policy" gentemot alla som skriver på kommentarssidorna. Men nu har ML blivit alldeles för tjatig varför jag tycker att hans framtida inlägg får gå obesvarade. Per - det är ingen som håller en pistol mot ditt huvud och tvingar dig att läsa vad du kallar för mina "spaltmeter långa" texter.
Inlägg #6: Postat: 2005-07-04 17:56:00
Marcus
Detta är helt riktigt. Det är fullkomligt meningslöst att debatera med ML man gör det ett tag på grund av ja, kalla det "öppenhets policy" eller "netetiket" eller för att man tror att det finns ett slut på eländet. Men det finns inget slut på eländet. Fullkomligt ignorans är det enda som hjälper i slutändan.Annars blir man precis som Per W varnar, driven till vansinne. Lycka till alla! ;-
Inlägg #7: Postat: 2005-07-04 20:11:00
Michael Lundahl
Om någon person känner sig driven till vansinne bara för att deras åsikter sätts under lupp och blir hårdgranskade, då får det närmast ses som ett tecken på att personen i fråga inte är särskilt stabil. Den person som har en åsikt och kan argumentera för den har inga som helst problem att möta mina inlägg. Den som däremot är såpass förvirrad att denne inte kan försvara sin åsikt, den personen kommer nog att känna sig en smula stressad, ja.
Inlägg #8: Postat: 2005-07-04 20:14:00
Michael Lundahl
Min rekommendation till alla som vet med sig att de reagerar negativt på att någon tycker annorlunda en dem själva, samt känner sig besvärade över att få sina egna åsikter granskade och kritiserade istället för att bli villkorslöst och tankläst antagna som gudagiven sanning, de personerna gör bäst i att hålla sig mycket långt borta från alla former av diskussion där de kan råka få höra avvikande ståndpunkter.
Inlägg #9: Postat: 2005-07-04 20:22:00
Janne B
En humanitär fråga som inte har direkt med BB att göra. Hur ska man behandla folk som känner sig drivna till vansinne, inte är särskilt stabila, är förvirrade osv. /// När jag träffar människor som är i sådana tillstånd gör jag mitt bästa att hjälpa och stödja dem. Jag anfaller inte dem. Vilken är din attityd? Jan Diakon.
Inlägg #10: Postat: 2005-07-04 20:28:00
Michael Lundahl
Är det inte betydligt enklare att den som leken inte tål inte ger sig in i leken? Om en människa känner att "Näe, jag vill absolut inte bli emotsagd, jag tål det inte!", är det inte då klokast att den människan väljer ett forum där det inte finns möjlighet personer med avvikande åsikt att inte ge svar?
Inlägg #11: Postat: 2005-07-04 20:30:00
Michael Lundahl
Detta är ett diskussionforum. Du får ursäkta, men om någon tycker att jag inte skall svara på det de skriver med motiveringen "Näe, du får inte svara på mina inlägg för jag blir så upprörd över att du inte tycker som jag", då kommer jag faktiskt inte att lyssna på det. Så "hemsk" och hänsynslös är jag. Den som sig i leken ger...
Inlägg #12: Postat: 2005-07-04 20:54:00
Janne B
Nå, då har du slutgiltigt sagt att det är du som bestämmer spelreglerna på denna plan allt efter ditt behag. Hittar du en blotta så slår du till. Du anser dig ha rätt att slå lika hårt mot alla oavsett vilka dessa är, deras begåvning, kunskaper osv. // När du är ute och går, sparkar du då undan folks rollatorer etc då. De har ju gett sig ut på plan och får skylla sig själva, eller hur. Än en gång handlar detta inte om BB utan hur vi medmänniskor ska vara mot varandra. Jan Diakon.
Inlägg #13: Postat: 2005-07-04 20:57:00
Michael Lundahl
Det finns ett antal givna regler här på Sourze. Jag håller mig till dem. Det är reglerna som har satts på detta ställe och i dem står det absolut *ingenting* om att det är förbjudet att analysera, debatera, kritisera eller på annat sätt svara på vad någon annan har skrivit. Ditt påstående om att jag försöker sätta regler kan istället vändas emot de som försöker undvika kritik av sina artiklar.
Inlägg #14: Postat: 2005-07-04 20:59:00
Michael Lundahl
Så nej, det är inte jag som försöker bestämma här. Däremot alla som försöker förhindra eller på annat sätt undvika att få negativa reaktioner på deras artiklar, *de* försöker sätta reglerna. *De* försöker bestämma att de inte får bli emotsagda.
Inlägg #15: Postat: 2005-07-04 21:01:00
Michael Lundahl
Personligen tycker jag att en sådan attityd inte har på det här stället att göra. Detta är ett *diskussionsforum*. Då kan inte gnällspikar komma och säga "Du får bara svara på min artikel om du inte säger emot mig". Den typen av uttalade på en debattsajt är absurt helt enkelt för att det kväver all form av debatt om någon skulle vara så dum att denne lyssnade på ett så patetiskt försök att få stå oemotsagd.
Laddar...