Inlägg #1: Postat: 2005-07-03 16:22:00
|
Michael Lundahl |
Om du vill marknadsföra bilden av snesnskar som asexuella moralister som springer omkring i folkdräkt så får väl det stå för dig. Men *varför* är denna efterfest fel?
|
|
Inlägg #2: Postat: 2005-07-03 16:23:00
|
Michael Lundahl |
rättelse: snesnskar svenskar
|
|
Inlägg #3: Postat: 2005-07-03 16:52:00
|
Billy Butt |
Nu är du i farten igen Michael, men okej här är svaret. Det är fel därför att det var en svensk midsommarfirande och förfarandet speglar INTE dagens värderingar av det svenska samhället. Om diplomater skulle gå på strippklubb här hemma skulle det fördömas. Det fanns svenska diplomater där. Sen kan man ha åsikter om det är rätt eller fel med barbröstade tjejer - jag bara tycker det är fel därför att Vi i Sverige i dag är generellt emot porr vare det sig mjuk eller hård.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2005-07-03 16:54:00
|
Billy Butt |
Sen en annan sak - barbröstade blondiner med svenska flaggan målade på tuttarna ger sken av att "så är det i Sverige" inför amerikanarna - det är en felaktig förespegling av våra tjejer . Förresetn Nej det fanns inga manliga servitörer - bara tjejer med bara bröst.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2005-07-03 16:55:00
|
Michael Lundahl |
Ah, *äntligen*, ett svar på det jag frågade! Tack Billy, det var på tiden. : Ok, då kommer följdfrågorna:
|
|
Inlägg #6: Postat: 2005-07-03 16:56:00
|
Billy Butt |
Snälla kom nu inte med en massa analyser. Jag har sagt min mening i artikeln och jag tänker inte utveckla den mer. Du får nöja dig med det som står i texten och sen får du utveckla saken hur mycket du vill,. Det är hela meningen med en debatt.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2005-07-03 16:56:00
|
Billy Butt |
Jag svarar inte på några följdfrågor. Jag ska ute i solen nu - det bör du också göra.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2005-07-03 16:58:00
|
Michael Lundahl |
Våra värderingar säger du. Då är frågan: vila är vårda värderingar och på vilket sätt krockar de med denna efterfest? Du säger att vi generellt är emot porr. Är vi det? Eller är det en officiella politikst korrekta hållingen som det är meningen man skall ha för att inte få moralisterna efter sig? Är detta ens porr? Det är ett uttryck som slängs väldigt vårdslöst omkring. "Porr-chock" hit och "porrigt" dit... när det i själva verket kanske inte ens är det. Så var detta verkligen porr?
|
|
Inlägg #9: Postat: 2005-07-03 16:59:00
|
Michael Lundahl |
vila vilka. Vidare... du menar att denna efterfest skulel kunan få amerikaner att tro att "Så här är det i Sverige". Menar du på fullaste allvar att du tror att våra amerikanska medmänniskor är så korkade att bara för att de går på en efterfest så tror de att kvinnor springer parbröstade i detta land med svenska flaggan målade på sig?
|
|
Inlägg #10: Postat: 2005-07-03 17:00:00
|
Billy Butt |
Personligen är jag emot porr - och jag håller med den politiska korrekta inställningen om sådant. Klart att andra kan ha andra inställningar, men den generella inställning i Sverige i dag är emot porr - det kan du inte ha missat. Nu är det sista ordet fråm min sida. Ha en fortsatt trevlig helg.
|
|
Inlägg #11: Postat: 2005-07-03 17:01:00
|
Michael Lundahl |
Heh... "barbröstade" ska det vara. : Anyway... om du tror att jänkarna är så lättpåverkade och så lättlurade, hade då verkligen folkdräkter och "små grodorna" varit så lyckat? Och jo, det fanns manlig personal också. Läs artikeln du själv länkade till.
|
|
Inlägg #12: Postat: 2005-07-03 17:02:00
|
Billy Butt |
Svar 9: Ja FAKTISKT! Så korkade är många amerikanare! De är världens ytligaste människor. Åk dit ska du få se.
|
|
Inlägg #13: Postat: 2005-07-03 17:03:00
|
Michael Lundahl |
En bra debatt handlar för övrigt inte om att två meningsprånglare står och skriker ut sina åsikter utan att bry sig om vad den andra säger. En bra debatt präglas av *dialog* där parterna samtalar. Fråga/svar/motfråga/följdfråga är utmärkta verktyg i en bra debatt. Och huruvida jag skall ut i solen, tja... det har inte med denna sakfrpga att göra.
|
|
Inlägg #14: Postat: 2005-07-03 17:04:00
|
Billy Butt |
Jo men den manliga personalen gick inte omkring utan kalsonger med svenska flaggan på snopparna! Nu får du ge dig Michaqel - du är jobbig, Jag svarar inte mer nu. Om du vill diskutera med mig skaffa dig ett skypenamn på www.skype.com och jag kan tänka mig ha ett chatt med dig. Men inte just nu.
|
|
Inlägg #15: Postat: 2005-07-03 17:05:00
|
Billy Butt |
Skicka mig ett mail med ditt ev. skypenamn så ska jag söäka upp dig på skype vid något senare tillfälle så kan vi kasta skit på varandra i privat. Skicka mailet till C-O och be honom vidarebeforda det till mig.
|
|
Inlägg #16: Postat: 2005-07-03 17:06:00
|
Michael Lundahl |
Svar 10: Återigen... är det vad folk verkligen tycker eller är det vad de *säger* att de tycker eftersoim det är så enormt stigmatiserat att inte vara porrmotståndare? Och vad är porr? Är naket per definition porr? Är all porr fel eller är det skillnad på porr och porr? Och var denna efterfest porr? Många frågor. Har du svar?
|
|
Inlägg #17: Postat: 2005-07-03 17:08:00
|
Michael Lundahl |
Svar 12: Det där tycker jag är en fruktansvärt fördomsfull och förnedrande inställning mot människor. Den får stå helt för dig. Jag för min del tror inte att amerikaner är sådana som du beskriver, speciellt som jag är bra bekant med flertalet, och därmed tycker jag att hela ditt argument om att "De kan ju få för sig att vi gör så i Sverige" är ogiltigt.
|
|
Inlägg #18: Postat: 2005-07-03 17:09:00
|
Michael Lundahl |
Och även *om* vi leker med tanken att jänkare faktiskt är så korkade att bara för att de går på efterfest med topless så tror de att det går till så här i Sverige, bryr du dig egentligen om att hålla uppe en fin fasad åt människor som du egentligen föraktar och tycker är sådana idioter?
|
|
Inlägg #19: Postat: 2005-07-03 17:12:00
|
Michael Lundahl |
Svar 14: Jag såg inte att kvinnorna gick utan trosor. Så varför den jämförelsen?
|
|
Inlägg #20: Postat: 2005-07-03 17:13:00
|
Michael Lundahl |
Och om du tycker jag är så jobbig bara för att jag vill ha en dialog och meningsutbyte med dig, varför skriver du då på Sourze? Om du bara vill predika din åsikt men inte diskutera, debattera eller föra dialog, varför är du då här? Varför inte bara då deklarera "Jag vill *enbart* köra ned min åsikt i halsen på er men jag skiter i er åsikt"?
|
|