|
Inlägg #1: Postat: 2005-07-02 13:12:00
|
|
microfilosofen |
*KY* - fint talat, bäste Jörgen. "Störst av allt är Kärleken", säger aposteln Paulus. Skön Sommar! - Christer Kyreus
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2005-07-02 15:32:00
|
|
Emma |
Paulus skrev verkligen bra saker om kärlek och Guds syn på homosexualitet.
I Romabrevet 1:5
"Jesus Kristus har alltså sänt mig ut i världen för att berätta om de goda nyheterna, för att alla människor ska tro och lyda, så att Jesus Kristus blir ärad." Men vill Kyreus tro och lyda? Vem vill han ära?
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2005-07-02 15:33:00
|
|
Emma |
För i Romabrevet 1:26-27 skriver Paulus: "Gud lät dem därför hålla på med allt detta onda, så att kvinnorna vände sig bort från det som var Guds plan och tillfredsställde sexuella behov med varandra. Med männen var det på samma sätt. I stället för att ha ett naturligt kärleksförhållande till en enda kvinna ägnade de sig åt skamliga handlingar med andra män. Men de fick också sitt välförtjänta straff."
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2005-07-02 15:41:00
|
|
Emma |
Detta budskap är väldigt klart och tydligt och kan inte missförstås. Gud välsignar inte homosexuella äktenskap.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2005-07-02 16:22:00
|
|
bloggeri |
Emma. Av Romarbrevet framgår att Gud skpade homosexuella. Visserligen som straff för att människan vänt sig bort från Honom, men de är ändå Hans skapelse. Vilken människa är satt att döma över denna Hans handling?
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2005-07-02 16:34:00
|
|
Emma |
Nej, så står det inte. Läs hela Romabrevet 1. Det står bl a "De påstod sig vara visa utan Gud, men blev i stället fullkomliga dårar. Och i stället för att be till den evige, levande Guden, gjorde de egna avgudar av trä och sten, och formade dem så att de liknade fåglar och djur och ormar och dödliga människor. Gud tillät dem därför att ägna sig åt det de helst ville. Deras begär ledde till avskyvärda och onaturliga sexuella handlingar." osv.. nu måste jag dra ut i sommarvärmen. Ha det bra!
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2005-07-02 17:26:00
|
|
Jörgen Öhlund |
Emma: Det får stå att gud bajsade i en kruka, pepprade,saltade och drack skiten, jag bryr mig inte ett dyft. Att överhuvudtaget börja citera bibeln så snabbt man ska ha en åsikt är inte bara lågt, det är även förbannat korkat. Och nej, jag har inget emot kristna, jag har emot folk som inte kan tänka själv.
|
| |