Inlägg #1: Postat: 2005-07-01 16:33:00
|
Emma |
Jag förstår mig inte på dig, du är präst men samtidigt inte övertygad av låt oss säga "Guds plan". Du jobbar antagligen med själavård också och samtidigt sitter du på två stolar, officiellt representerar du kristendomen i kyrkan men arbetar för RFSLs mål och syften, dom står i konflikt med varandra. Skrämmande minst sagt.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2005-07-01 17:13:00
|
microfilosofen |
Bästa Emma! Var försiktig: med dig själv - dina känslor och ställningstaganden - och det du säger till andra. Du anför "jag förstår mig inte" osv - vilket gäller mig? Kanske gäller det mera - dig. Om man skall uttala sig om de homosexuellas liv, bör man nog veta rätt mycket om den saken. Gör du det? /Forts
|
|
Inlägg #3: Postat: 2005-07-01 17:15:00
|
microfilosofen |
Sen tycks du anse att jag skulle sitta på 2 stolar. Varför? Det finns många präster inom den världsvida kristna kyrkan som anser som jag: att den universella och gudomliga kärleken gäller alla. Minns Jesu ord: "Ett nytt bud ger jag er, att ni skall älska varandra." Inga inskränkningar, inga kvalifieringar.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2005-07-01 19:33:00
|
Emma |
Vad skriver du för något? citat: "Inga inskränkningar, inga kvalifieringar"? Detta handlar ju ändå om Jesu lärjungar, då och idag. Detta exkluderar dem som lever i "världen".
Johannes 13:34-35 ”Därför ger jag er nu ett nytt bud: älska varandra lika mycket som jag har älskat er. Er kärlek till varandra ska visa världen att ni är mina lärjungar.” Detta sa Jesus till sina lärjungar under nattvarden, innan hans lidande, korsfästelse och uppståndelse.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2005-07-01 19:33:00
|
Emma |
Pratar Jesus om homosexuell kärlek, som ska visa världen att de är Jesu lärjungar? Nej, absolut inte. Detta handlade om det nya förbundet som skulle komma efter Jesu uppståndelse. Profeterat i Jer 31:31-34. Vilken kärlek pratade Jesus om? I den bön han bad senare den kvällen förklarar han vilken kärlek han menade.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2005-07-01 19:34:00
|
Emma |
Johannes 17:20-26
”Jag ber inte bara för dessa, utan också för alla som i framtiden kommer att tro på mig på grund av dessa människors vittnesbörd. Min bön för dem alla är att de ska vara ett, på samma sätt som du och jag är det, Far. Som du är i mig och jag är i dig, så ska de vara i oss. Jag har gett dem den härlighet du gav åt mig, att vara ett liksom vi är ett, och att ha samma fullkomliga enhet som vi - jag i dem och du i mig. Då ska världen förstå att du har sänt mig”
|
|
Inlägg #7: Postat: 2005-07-01 19:34:00
|
Emma |
”…och att du älskar dem lika mycket som du älskar mig. Far, jag vill att alla dessa som du gett mig ska bli kvar hos mig, så att de kan se den härlighet du gav mig, därför att du älskade mig innan världen kom till. Rättfärdige Fader, världen känner dig inte, men det gör jag, och dessa lärjungar vet att du har sänt mig. Och jag har uppenbarat dig för dem och ska fortsätta att uppenbara dig, så att den mäktiga kärlek du har visat mig kan vara i dem, och jag i dem.”
|
|
Inlägg #8: Postat: 2005-07-01 19:42:00
|
Emma |
Här förklarar Jesus att det är Guds kärlek han menar, och inte sexuell kärlek/attraktion. Är du en ulv i fårakläder, herr Kyreus? Försöker du förföra människor och leda dem in i synd? Nej, det hoppas jag inte. 1 Korinthierbrevet 6:9-20 är ett väldigt bra slut på detta samt Romabrevet 6.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2005-07-01 19:45:00
|
Emma |
Romabrevet 1:26-27 kan du väl utantill gissar jag?
|
|
Inlägg #10: Postat: 2005-07-01 19:57:00
|
Piripiri |
Beundrandsvärd är de homosexuellas tålamod med den kristna kyrkan!
|
|
Inlägg #11: Postat: 2005-07-02 15:01:00
|
Anders Klasson |
Dagens Präster i Svenska Kyrkan går
inte efter Bibeln utan efter Det
Socialdemokratiska Partiprogrammet
och en massa politiskt korrekta
flosker.Jag säger så här till er som
läser - Tills samma krav från
Sossarna ställ på islam som nu
ställs på Protestantiska Kyrkor så
ska ni Rösta på Sverigedemokraterna i Kyrkovalet.
Alla Religioner ska behandlas lika.
|
|