Dumskallarna på Sourze

Inlägg #1: Postat: 2005-06-29 16:10:00
Michael Lundahl
C-O gav mig möjlighet att besavar även denna aritkel gratis men jag avstod. Sourzeläsarna skall inte behöva utstå ytterligare bara för att du har ett omättligt hävdelsebehov.
Inlägg #2: Postat: 2005-06-29 16:12:00
Michael Lundahl
Denna artikel är - även den - av särdeles låg kvalitet. Den går på i samma stil som vi sett under lång tid: Billy är bäst, störst och vackrast och de som inte tycker som Billy är "dumskallar". Men som vanligt har vi en total avsaknad av rationella argument för detta utan hela artikeln är fylld av kylskåpskonknade dravel som går ut på att förolämpa folk till höger och vänster.
Inlägg #3: Postat: 2005-06-29 16:14:00
Michael Lundahl
Om du någonsin tar ordet "personangrepp" i din mun igen efter detta så måtte det sätter sig på tvären och krypa ned igen... för precis som med tidigare artiklar och kommentarer så skäller du som en retad mops på folk samtidigt som du själv uppför dig minst tvåfallt värre.
Inlägg #4: Postat: 2005-06-29 16:22:00
Michael Lundahl
Brist på självinsikt, brist på reflektion, avsaknad av sakargument, ständiga personangrepp, en minst sagt irriterande von oben-attityd, konstanta försöka att hävda sig, fullständigt förakt för medebattörer, en dryg "jag är äldst och vet bäst" stil... sådana är det man får ifrån dig av artiklar och kommentarer.
Inlägg #5: Postat: 2005-06-29 16:25:00
Michael Lundahl
Lär dig detta Billy: när man debatterar i stilen "jag är såpass gammal att jag vet så bäst att jag inte behöver förklara för dumskallarna varför jag har rätt"... då är det dags att lägga av... för den egna värdighetens skull. Kan du inte beskriva varför du tycker osm du gör utan att använda dig av förolämpningar och försök till förlöjligande av andra, då är det bara pinsamt för dig själv.
Inlägg #6: Postat: 2005-06-29 16:28:00
Michael Lundahl
Det finns inget sätt att vinna en debatt. Däremot finns det många sätt att förlora den. Och du, Billy, har nog använt vart och ett av dessa sätt... med undantag att du ännu inte kallat en meningsmotståndare "nazist" än. Att börja kalla de som tycker går emot dig för "dumskallar" utan att förklara varför, det är ett självklart rött kort. Tror du jag känner mig träffad? Inte det minsta. Den enda som denna din artikel drabbar är dig själv.
Inlägg #7: Postat: 2005-06-29 16:32:00
Billy Butt
Ordet "dumskallar" är ett snällt ord jämfört med vad folk som mailar mig just nu kallar dig för Michael. Först förnekar dui en motartikel och sen skriver du nästan en hel artikel här på kommentarssidan - Fortsätt göra bort dig nu är du snäll!
Inlägg #8: Postat: 2005-06-29 17:23:00
Michael Lundahl
Att du har en ryggdunkarklubb som skickar dig fan-mail där de häver ur sig runda ord om mig rör mig inte det minsta. Att du ens försöker använda det i diskussionen får mig bara att le. Du försöker hela tiden peta på debattmotståndares självförtroende och få dem att känna sig mindervärda. Det beteendet är utomordentligt löjligt. Återigen: det kanske funkar i musikbranschens ytliga värld. Jag för min del bryr mig inte skit om det du säger när du försöker få mig att känna mig liten.
Inlägg #9: Postat: 2005-06-29 17:27:00
Billy Butt
Jag försöker inte få dig att känna dig liten. Du gör detta själv alldeles på ett utmärkt sätt Michael. Och det är inte fanmails. Det är läsare som tycker att du gör bort dig här på kommentarssidorna. Det påverkar deras ev. intresse för dina framtida artiklar. Väx upp Michael. Du är omogen.
Inlägg #10: Postat: 2005-06-29 17:27:00
Michael Lundahl
Snarare får det omväönde effekt: att du försöker slå ned på andra, alternativt lyfta dig själv genom att dra andra i skiten, gör bara att jag känner att min argumentation är solid eftersom du inte ger riktiga svar utan bara dessa meningslösa ickesvar. Ditt beteende är så typiskt för människor jag träffat som har åsikter men som inte kan argumentera för dem. Som tycker saker utan att veta varför eller om de ens har någon grund för sin åsiktsdiarré.
Inlägg #11: Postat: 2005-06-29 17:31:00
Michael Lundahl
"Jag försöker inte få dig att känna dig liten." Visst... och storken kommer med barn. Visst, de där två inledande meningarna i Svar 9 låter så fint i retoriken... men gud vad slitna de är. Och i det här fallet - så fort man går tillbaks och ser vad du skriver - så är ditt förnekande bara än mer löjeväckande. Tror du jag är blind Billy? Tror du jag inte kan läsa vad du skrivit? Stå för tusan åtminstone för vad du skriver! Annars är du rent ut sagt en ynklig fegis.
Inlägg #12: Postat: 2005-06-29 17:50:00
Billy Butt
Om jag vore fegis skulle jag ignorera dig istället för att bemöta dig som jag gör. Nu sätter jag punkt. Det råder jag dig att också göra. Du har skämt ut dig tillräckligt inför läsarna.
Inlägg #13: Postat: 2005-06-29 18:08:00
Michael Lundahl
Ah, så *du* avgör vem som skämmer ut sig och inte? Hihi, den var riktigt rolig. Att du som standard alltid försöker hävda hur liten och insignifikant jag är, att du själv är "part i målet" och att du är mitt favvo-kritikobjekt just nu har ju iiiinget med saken att göra, näe då. Billy är *helt* objektiv i frågan. :D Jag garvar så jag tror jag skall kissa ned mig.
Inlägg #14: Postat: 2005-06-29 18:10:00
Michael Lundahl
Och om du kallar svar 12 - elle rnågot av det andra skräpet du skrivit för ett bemötande - då är det inte ens roligt längre... då är det så ynkligt att humorn försvinner. Du bemöter *aldrig* sakargument jag skriver. På nolltid är det istället över till "dumskallar"-skitsnacket. Svar 12 är en motsägelse i sig. Där står i praktiken: "Jag smiter inte. Nu smiter jag".
Inlägg #15: Postat: 2005-06-29 18:12:00
Michael Lundahl
Du säger att du inte ignorerar. Ändå innehåller dina svar aldrig någon referens till det som skrivits. Och i samma opyttelilla kommentar dör du säger att du inte ignorerar så förklarar du att nu tänker du ignorera. Hej och hå vad här ekar ihåligt. Att du skall ignorera mig har du dessutom sagt tidigare både en och två gånger. Så lustigt att du inte håller det löftet. ;
Inlägg #16: Postat: 2005-06-29 18:13:00
bloggeri
Lundahl, Billy Butt har också rätt när han påpekar att du passerat en gräns där det inte är roligt längre, du blir pinsam bara. Kan du inte ringa nån och ställa frågan "Vet du varför jag hatar Billy Butt?". För själv vet du tydligen inte detta. Eller ta lite semester, en dag på badstranden. Kolla brudarna, det brukar hjälpa för att skingra hatiska tankar.
Inlägg #17: Postat: 2005-06-29 20:36:00
pUs
Michael; Du är överdriven just nu. Du verkar 110-procentigt förbannad så fort du skriver något numera. Jag tror inte ens du märker det själv.
Inlägg #18: Postat: 2005-06-29 22:10:00
Michael Lundahl
bloggeri, pUs: Tja... BB har den effekten på mig. Tacka honom för den satta tonen.
Inlägg #19: Postat: 2005-06-30 00:44:00
Johan
ML måste ha ett spännande liv! Hur orkar killen skriva...?
Inlägg #20: Postat: 2005-06-30 11:24:00
Michael Lundahl
Johan: Med tanke på att mindre än en tusendel av min dag igår gått åt till detta så kan jag meddela att mitt liv är för mig alledes lagom spännande tackarsomfrågar.
Laddar...