Feministiskt initiativ Fienden

Inlägg #1: Postat: 2005-06-29 14:09:00
Jan E
Varför inte slå upp feminism i en NY ordbok? Och tycker du verkligen att det är eftersträvansvärt för kvinnor att vara veka? vilket effeminerad betyder. Jag kan försäkra dig att en kvinna kan vara mjuk, kvinnlig och sexig OCH samtidigt feminist. Jag föreslår att du svarar på kommentarerna i stället för att komma med ytterligare reaktionär smörja.
Inlägg #2: Postat: 2005-06-29 23:38:00
Primus
Kvinnor är inte särskilt mjuka och veka av naturen. Det fungerar ju inte något vidare med överlevnadsinstinkerna, att bara ta emot och aldrig stå på sig. Det är bara inlärt beteende, det är vad jag tror.
Inlägg #3: Postat: 2005-07-04 20:47:00
Michael Lundahl
SusyQ: Redan innan jag hade sett Jan Es kommentar så hade jag tänkt exakt samma sak dom han skrev. Varför bryr du dig om vad det står i en *gammal* ordbok för? Läser du andra gamla böcker också? Däri står en hel del intressant om judar och negrer. Du kanske tycker att de gamla böckerna har rätt där också?
Inlägg #4: Postat: 2005-07-04 20:49:00
Michael Lundahl
Här har du en modernare beskrivning av feminism. Jag lovar dig att den är betydligt bättre än den där dammiga gamla antikviteten som du hämtar din uppfattning ifrån. Länk: en.wikipedia.org
Laddar...