Superfitta

Inlägg #1: Postat: 2001-06-13 11:31:00
Åsa
Ja, gott om namn finns det utan tvekan,men inget klockrent och fint, tycker jag.

Var på en föreläsning om barns sexuella liv. Så lätt att ge barn negativa inställningar till sina kön och sex när dem är små. Vad säger man när ungarna på dagis klär av sig och tittar på varann? Och vad säger man när en fyra åring kommer hem och säger att hon pussat Kalles snopp på dagis? Men det är en annan historia.
Inlägg #2: Postat: 2001-06-13 16:15:00
Dan
Öh ursäkta? Jag citerar: "...de fortsätta uppfostras till att kvinnans sexualitet är hemlig och ful." Jag kanske lever i en upplyst ogivning vad vet jag, men detta låter som något ur en 1800-tals krönika.
Inlägg #3: Postat: 2001-07-05 00:58:00
Anders Magnusson
Någon tyckte att det inte finns något bra ord för kvinnans kön...
Om man tänker efter litegrand, finns det något bra ord för mannens könsorgan? Penis? Kuk? Snopp? Vattenslang? Brandmann? Mittenben? Fjärrkontroll? Petter nicklas? Jag har hört många ord, men inget som jag anser vara ett bra ord, som man, som Åsa så välträffande skriver "säger till sitt barn"...
Inlägg #4: Postat: 2001-07-12 22:31:00
Patrik Askbrink
Vad är det för fel på "slida"? Vad ska jag säga till mina söner om jag får några när de inte får krama om flickor utan att bli anklagade för sextrakasserier? Det är t.o.m. en mer intressant och relevant frågeställning. Men ordet är ju till viss del fritt i vårt land. Och det vill jag att det ska fortsätta vara.
Inlägg #5: Postat: 2001-12-11 07:55:00
Göran
Det kluriga är helt klart att hitta en benämning som består av ett neutralt ord. Snopp låter som något av det obetydligaste man kan ha, och man kan gå fram till vem som helst på stan och säga "Snopp påre!". Jag tycker att motsvarande ord "mus" duger under omständigheterna.
Inlägg #6: Postat: 2002-01-25 00:51:00
Jonas
murra är helt ok
är detta verkligen ett allmänt problem? Troligen är det bara något Åsa funderar på.
Inlägg #7: Postat: 2002-05-15 01:19:00
kristina
till patrik. är det inte typiskt att en man anser en mansrelaterad fråga "mer intressant och relevant" än en kvinnorelaterad? inte lite åtminstone? en yttepyttegnutta? dessutom får man krama flickor ÄVEN om man är pojke. under förutsättning att flickan medvetet tycker att det är bra och inte bara något hon gör utav rädsla, grupptryck eller samhällets förväntningar. samma sak gäller män, kvinnor och flickor. ömsesidig respekt och hänsyn är en trevlig grund.
Inlägg #8: Postat: 2002-05-15 01:21:00
kristina
angående slida så beskriver inte ordet hela könsorganet utan bara delen mellan slidöppning och livmodertapp. könsorganet består av flera delar än ett hål.
Laddar...