Sexistisk fajt i offentlig miljö

Inlägg #1: Postat: 2005-06-27 18:27:00
CMO
Snälla nån, det handlar bara om ett sunt och nödvändigt uppror mot vuxenvärlden. När nymoralimen och feminismen blivit norm är det effektivt att chockera genom att vara sexistisk. Nej skynda istället förskräckt därifrån med upprörd min så får grabbarna en lätt seger och slipper ta till grövre artilleri för att hävda sig.
Inlägg #2: Postat: 2005-06-27 20:25:00
Anna Li
Man skulle också kunna stanna och prata med ett leende i mungipan och fråga vad de menar och inte vara förbannad eller uppläxande utan faktiskt undra och vilja dialog och visa att man tar dem på allvar. Skiter det sig kan man vara vuxen nog att ta det med en klackspark.
Inlägg #3: Postat: 2005-06-27 21:17:00
madamehussein
samtliga "svar på tal" i artikeln skulle fått nämnda fjortisgäng att börja asgarva. Stick därifrån helt enkelt.

Har förresten fått ta tio ggr mer skit från
fjortistjejer än från motsvarande killar.
Inlägg #4: Postat: 2005-06-27 22:34:00
Johan
Gå fram till dem,lägg av en brakare och gå lugnt därifrån. Det är ett språk de förstår.
Inlägg #5: Postat: 2005-06-28 02:47:00
Marcus
Herregud! vad är manlighet om inte förmågan att säga åt ungdommar...eller förmågan att ignorera dom och vad är vuxendom om inte förmågan att uppfostra ungdommar på ett vuxet moget och naturligt sätt...
Inlägg #6: Postat: 2005-06-28 09:10:00
Anna Drangel
Super text! Garvade åt kommentarerna du föreslog. Ungdomspirayor kan verkligen gå en på nerverna...
Inlägg #7: Postat: 2005-06-28 09:20:00
Nähädu
Men puh-lease.. Vem bryr sig om ett fjortisgäng efter elljusspåret? Och när stod ett sånt gäng och hängde där förresten? Igga dom, det är det enda som biter. Är det verkligen nån tjej som tar åt sig av ett "visa pattarna" från en fjortiskille år 2005?
Inlägg #8: Postat: 2005-06-28 11:41:00
perlindgr
Att kunna vara bitsk och droppa smädelser på beställning är en gåva förunnad den lilla skaran. Att som lekman i ämnet ge sig på ett försök är verbalt självmord. Du kommer bli utskrattad. Om du inte är typen av person som oplanerat kan avväpna en fjortonåring misstänker jag att en planerad kupp endast kommer drabba dig själv.
Inlägg #9: Postat: 2005-06-28 11:59:00
Redliner
när jag var med några kompisar utanför en matställe kom det förbi en man i bil som frågade om vägen. vi hade ingen som helst vilja att spela stöddiga, men han talade liksom på ett tillgjort sätt, som om han ville verka tuff i våra ögon. när han åkte i väg ropade han: "hej då, flickor! ta hand om varandra". vi hade endast hjälpt honom med vägen. du får avgöra vem som var sexistisk i detta fall.
Inlägg #10: Postat: 2005-06-29 10:30:00
Jan E
Struntprat! Vad är det som får dig att tro att slynglen vunnit om du inte reagerar? Min erfarenhet är att sexistiska slyngel ska behandlas som luft, som om de inte alls existerar. Det är ju en reaktion de vill ha och får de inte den så tröttnar de och lägger av. Anfall är definitivt inte bästa försvar här, då beter du ju dig själv som en slyngel.
Inlägg #11: Postat: 2005-06-29 14:32:00
Bong
När man sitter så här i jobbets lungna vrå så kommer man ju på en del kommentarer som skulle vara direkt avväpnande... Citat:""Vem har du knullat", frågade de min gravida fru" skulle naturligtvis ge svaret: "Jag har knullat din pappa i röven med en strap-on tills han började blöda" men det är väl kanske inget man kommer på i stundens hetta...
Laddar...