Den arbetslöses semester

Inlägg #1: Postat: 2005-06-25 14:37:00
soilander
Både och. Trivs bäst på landet. Är lite stolt över att jag orkar hålla mig i nuet. Försöker ha ett överideologiskt perspektiv att livet i sig själv är trivsamt. Att det börjar och slutar där. Trevlig midsommar själv!
Inlägg #2: Postat: 2005-06-26 11:55:00
Janne B
Tio år innan jag gick i pension så skrev jag en artikel o övergången till pensionsåldern, hur det skulle kännas, hur man borde förbereda sig. // Lite tidigare hade jag skrivit om livet som arbetslös i Kommunförbundets Tidning. Innan jag själv upplevet det. Man måste ha struktur på tillvaron, vettig dygnsrytm, full koll på ekonomin mm.Borde leta reda på de artiklarna igen.Släkt o vänkontakter viktigt. Samt ett övre perspektiv...
Inlägg #3: Postat: 2005-06-26 11:59:00
Janne B
Om arbetslöshet innebär att man känner sig utanför allt, så går man nog sakta under som individ. Men arbetar man medvetet på att behålla kontakter, skapa nya kontakter och intressen mm så blir det ett riktigt liv om än på snålbudget. Bland det svåraste är att få omgivningen att förstå att man har kanske halv inkomst mot vad de har. Man klarar inte att deltaga i alla insamlingar, knytkalas, resor, julklappar mm. Man måste säga detta i klartext i ögonen på folk. Först då förstår de...
Inlägg #4: Postat: 2005-06-26 19:43:00
Beth4020
Jag beundrar verkligen alla som varit med om förlust av arbete. Jag har aldrig behövt vara arbetslös arbetar ju i sjukvården men har träffat på människor som är det. Starkt att klara det så pass bra. jag önskar du hittar ett jobb inom alldeles för lång tid. vad gäller ekonomin kan man bara gå till offentliganställda, ensamstående mammor för att inte på samma sätt som andra resa, insamlingar osv.....
Laddar...