|
Inlägg #1: Postat: 2005-06-21 11:58:00
|
|
AlfVerner |
Allmänpreventionen vid övergrepp mot barn är i stort sett NOLL, här kan det istället vara livsfarligt att ha för kraftiga straff även om jag som enskild pappa skulle stödja en avrättning av en våldtäktsman. Pedofilistraffet är offentliggörandet, ett livstidsstraff som är omöjligt att tvätta bort.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2005-06-21 12:06:00
|
|
AlfVerner |
Om ett barn skulle få högre ersättning, så skulle detta hämtas ur statskassan som ett rent stöd att återskapa trygghet, vilket sannolikt också sker genom de resurser som ställs till förfogande. Någon motsvarande "samtalsterapi" är sannolikt inte verksamt för en krogägare - däremot som sagt ett indraget utskänkningstillstånd...fattar du Jakob? Allmänprevention/individualprevention är begreppen att läsa in sig på..
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2005-06-21 12:08:00
|
|
AlfVerner |
Sen undrar jag varför min artikel om Bredbandsbolaget inte publiceras, när Jakobs lilla fråga publiceras? Kan det vara så att Sourze sponsras av Bredbandsbolaget och inte vill stöta sig??
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2005-06-21 12:41:00
|
|
bloggeri |
AlfVerner. Du är inte ensam om att undra varför din artikel inte publiceras. Men tror du att Sourze censurerar? Det kanske är så att sommarvikarien börjat?
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2005-06-24 00:49:00
|
|
AlfVerner |
Sourze har börjat få styrfart, inte minst tack vare politikernas närvaro vilket ursprungligen var ett förslag från mig. Samtidigt börjar rubrikerna vandra alltmer mot tabloiderna och kritiken är lättsam och underfundig, men tar sällan i.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2005-06-24 00:51:00
|
|
AlfVerner |
Eftersom man inte publicerar fascistsupporten på Bredbandsbolagen SOM INTE RINGER TILLBAKA, om det inte handlar om nya abonnemang, så kommer jag att pytsa ut min vrede i kommentatorsfälten.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2005-06-24 00:53:00
|
|
AlfVerner |
Man kan inte heller svara på deras mail, utan hänvisas och skickas omkring till nya adresser. Telefoniabonnemanget är direkt kriminellt och ballar ur när strömmen går.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2005-06-24 00:54:00
|
|
AlfVerner |
Det är en stor och förbannad politisk skandal att dessa abonnemang får säljas överhuvudtaget. Beredskapen i landet, både inför kärnkraftsolyckor och krig slås ut.
|
| |