|
Inlägg #1: Postat: 2005-06-17 17:24:00
|
|
stålis |
Innan Skugge blev "frälst" så var hon en av mina favoritkrönikörer.
Hon skrev halsbrytande roligt och var
kritisk mot tjejkompisar och snäll mot killdito. Sen gillade jag förstås att hon gillar två av mina favoritserier i tv: "Jag, Claudius" och "Brideshead revisited". Men efter
hennes läsning av "Under rosa täcket" har Skugge blivit tråkig. Slapp rent stilistiskt.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2005-06-17 17:26:00
|
|
stålis |
Antag att det är som du misstänker om "onda sidor", så är ju det föga smickrande för dessa damer. De borde inse sin privilegierade ställning och använda den till konstruktiv kritik. Istället för till ett slags repellerande rollspel.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2005-06-18 12:50:00
|
|
Macke |
Eller är det så att de aldrig skulle bli publicerade om de inte var aggresiva och arga. Det är väl det vi vill läsa - personliga förolämplingar och klara sågningar. Några förstående kristiska kommentarer sållas bort i första granskningen.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2005-06-18 13:32:00
|
|
Stefan_B |
Min insyn i media är förvisso lika med noll, men Macke har fortfarande en viktig poäng: vi kan spy hur mycket galla vi vill över Skugge och dylika, men vi bör samtidigt inte glömma vilka det är som väljer att lyfta fram dessa. Ansvaret för den ofta onyanserade debatten vilar tungt på de stora mediabolagen.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2005-06-19 16:49:00
|
|
kap42 |
"funderar på om det är likadant med skugge, att hon lever ut sin "onda sida" i sina krönikor.."
Tja, jag såg Linda på TV nån gång, tror det var hos Lantz, och hon var så blyg och bortkommen att det var hemskt att se.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2005-06-20 08:35:00
|
|
djpjgj |
Alla här har poänger tycker jag.. Självklart publicerar inte Aftonbladet in krönikor som är alltför balanserade, de måste vara provocerande för att märkas. Jag har sett Skugge på TV flera gånger, det är inte alls den person man tänker sig, även om hon verkade ha tuffat till sig på sistone t ex när hon förklarade krig mot alla män i TV4..
|
| |