Bör män verkligen amma sina barn?

Inlägg #1: Postat: 2005-06-16 17:29:00
tomster
Motfråga: varför skulle man? Känner du dig hotad av scenariot eller? En genusvetare säger att män kan / bör / får amma barn och alla får kastrationsångest ögonblickligen. Slappna av folk. Män kan få mjölk ur tuttarna, kvinnor kan ha kuk. Acceptera.
Inlägg #2: Postat: 2005-06-16 17:43:00
peter_
Ja, jag känner att denna totalitära irrlära som fått dominera feminismen alltför länge är ett hot mot det öppna och fria samhället. Kalla det vad du vill, men jag kommer att fortsätta ifrågasätta och bekämpa de vansinnigheter de för fram.
Inlägg #3: Postat: 2005-06-16 20:11:00
tomster
Vad var vansinnigheten som nu fördes fram? Jag kan gå med på att kalla det vansinnighet om någon i riksdag eller regeringen faktiskt går ut och föreslår delad amning som en lag. Men att en forskare oberoende av regeringen ger uttryck för en åsikt baserad i hans egen forskning, det är inte direkt vansinnigt. Utöver det, vilka skillnader mellan könen fruktar du ska försvinna? Vilka saker ÄR biologiskt betingade? Pojkars lek med bilar?
Inlägg #4: Postat: 2005-06-16 20:13:00
tomster
För övrigt: jag kallar mig aldrig feminist, jag har även jag spytt på feministerna, långt innan ROKS-debatten och jag är för att dogmatiska ideologier inte ska få styra vårt land eller vad du och jag gör. I det ingår tyvärr den dogmatiska ideologin att könsroller är biologiska. Jag är inte emot att någon är kvinna i traditionell mening.
Inlägg #5: Postat: 2005-06-16 20:14:00
tomster
Däremot är jag för att hon ska få välja själv sin roll. Får man rosa dopklänning, dammsugare i julklapp vid tre års ålder och smink från tio års ålder blir det svårt att välja själv.
Inlägg #6: Postat: 2005-06-16 20:16:00
tomster
Har du läst artiklarna om dagiset i DN? De som filmade sig själva och upptäckte att de FAKTISKT behandlade tjejer och killar RADIKALT olika. Tjejerna lugnades och uppmuntrades att konversera, umgås med fröknarna osv. Killarna hetsades i princip och massor av beteenden lärdes in, såsom att tjejerna serverade killarna när man åt osv. Aktiviteter efteråt var att låta tjejerna göra killiga saker och killarna fick t.ex. ge varandra fotmassage och sånt.
Inlägg #7: Postat: 2005-06-16 20:17:00
tomster
Folk skrev in till DN och var upprörda. Detta skulle göra pojkarna till bögar och tjejerna till jag vet inte vad, enligt vissa. Vad tror du?
Inlägg #8: Postat: 2005-06-16 21:33:00
peter_
Nej, jag tror inte man blir bög av sådant. Ideerna om ammande män förefaller bara tokiga, men jag blir inte förvånad om en del tokfeminister utvecklar det hela och gärna skulle ta till radikala vansinniga metoder som exvis hormonbehandling av män.
Inlägg #9: Postat: 2005-06-17 10:56:00
tomster
Ja, men det finns ju rätt många galna icke-tok-feminister också och deras idéer bryr vi oss inte heller om väl? Det är inte bara tokfeminister som vill göra sjuka saker, Pol Pot t.ex. var ju inte feminist men väl så galen. Och bara för att en feminist vill hormonbehandla alla män betyder det inte att alla vill det eller att någon bryr sig. När något blir galet nog i ett fritt land som vi tills vidare lever i så rasar det.
Inlägg #10: Postat: 2005-06-17 12:12:00
peter_
Extremfeminismen har fått härja fritt utan att vare sig politiker, myndigheter eller media reagerar. Därför har det kännts extra angeläget att aktivt kritisera deras görande och låtande. Det innebär ju inte att jag är blind och oengagerad inför annat.
Inlägg #11: Postat: 2005-06-17 19:06:00
Friskytten
Jag gillar den här debattören som tycker att folk ska slappna av och acceptera att kvinnor kan ha kuk. Inställningen är lysande. Om man ska jobba som författare av absurda romaner som får Markis de Sades texter att likna sagor för barn.
Laddar...