Inlägg #1: Postat: 2001-06-09 10:49:00
|
Josia |
Exakt... Nästan. Feminism är inte bara en fråga för kvinnor utan en fråga för alla. Men man har ju ingen lust att vara med om det är en massa hat inblandat.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2001-06-09 11:21:00
|
Dan |
Då tar jag och kliver ut i minfältet jämlikhet/feminism: Jag tycker det du skrivit är mycket bra. Jag är 100 för jämlikhet på alla områden, MEN jag är hjärtligt trött på allt tjat. De män som är en del av problemet lyssnar ändå inte på vad "feministerna" säger. Jag har ingen bra lösning, men att bombardera oss redan övertygade är slöseri med tid. Jag gissar att det bästa är att rikta in sig på de kvinnor som umgås med "busarna", och se till att dom markerar/gör något när gränsen är passerad.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2001-06-09 11:32:00
|
anna |
Jävligt sant,och perfekt formulerat.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2001-06-12 17:07:00
|
Chrille |
Fantastiskt bra! Äntligen någon som förstår och berättar om det korkade i att göra män till fiender när man ska sträva efter jämlikhet.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2001-06-12 22:03:00
|
sanna svanberg |
Håller med om att separatism motverkar sitt syfte. Jämställdhet berör ju båda könen. Samtidigt kan det ibland vara skönt som tjej att få en frizon, men inte på ett så radikalt och förlegat sätt som du beskrev.
Feminism handlar förresten knappast om att samla poäng. Det handlar om rättvisa. Med facit i hand vet vi båda att manliga fyrtitalister b la de som har makten vanligen inte har världens mest nyskapande syn på jämställdhet.
tänk fittstim
|
|
Inlägg #6: Postat: 2001-06-13 10:52:00
|
Lejonprinsessan |
Varför ska vi feminister hålla på och klaga på andra feminismer som vi tycker är "fel". Det är bara att inse att det finns olika sorters feminism, därför att det finns olika människor som vill bedriva kampen på olika sätt. Om nån vill vara rabiat, skit i det. Om nån annan vill vara liberal feminist, låt henne/honom vara det. I stället för att klaga på andra feminister som gör fel enligt dina kriterier, gå ut och gör nåt bra själv.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2001-06-13 12:10:00
|
martin |
Tack så mycket denna text!
Jag har umgåtts för mycket med sådana feminister du beskriver på sistone och de har både fått mig och andra killar att må lite illa över deras dubbelmoral.
Fler kvinnor som du hade gjort gått för att kunna sudda ut könsgränserna.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2001-06-13 12:44:00
|
Fredrik Martinsson |
Jättebra artikel, det finns hopp om en ljus framtid för alla kvinnor och män, jag hoppas bara inte du blir påhoppad av de rabiata/anarka feministerna för detta. Som jag ser det, så hör dessa extrema feminister lika mycket hemma i jämställdhetsdebatten som nazister hör hemma i invandrarfrågan. Med andra ord INTE ALLS! Tack Gunilla, du värmde mitt hjärta : // Fredrik
|
|
Inlägg #9: Postat: 2001-08-11 16:58:00
|
Per |
Hat löser inga problem klyftorna blir bara större och gör så att budskapet förlorar sittl innehåll.
Bra skrivet ! Tack
|
|
Inlägg #10: Postat: 2001-09-03 04:17:00
|
Svensk man |
En mycket bra början.
Jag tycker det är bra att såna tjejer som du syns i debatten också.
|
|