Ännu en heltokig sexmålsdom

Inlägg #1: Postat: 2005-06-10 17:12:00
Annika Lundgren
Janne B: Vad du beskriver här är det grymmaste brott jag vet - en man som utnyttjar någon som är beroende av honom. När det gäller relationen far-dotter är det ännu farligare. Då kan det få följden att barnet utvecklar en symbios och det är allvarligt.
Domstolarna har satt min dotter i en sådan situation därför att man har saknat kompetens och vilja att förstå.
Inlägg #2: Postat: 2005-06-10 17:22:00
Janne B
Jag vet ytterst lite om BB utöver vad som nu skrivs. Men vid den aktuella tiden var han en betydande man i nöjesbranschen, med pengar, inflytande, kontakter etc - en man med väldig status. Flickorna hade väl i stort sett ingen makt och status alls.Han planerade hur han skulle få omkull en efter en
efter vad han säger i Expressen i dag. Grovt, väldigt grovt. Hade flickorna något alternativ att vända sig till?? Det vet jag inte?
Inlägg #3: Postat: 2005-06-10 17:32:00
Annika Lundgren
Janne B: Det systematiska tillvägagångssättet är hur grymt som helst. Några med detta besynnerliga maktbehov vill använda flera flickor, andra nöjer sig med en och det är inte bättre. Har den utsatta då någon att vända sig till? Ja, sin mamma, men då måste mamma höras med allvar.
Inlägg #4: Postat: 2005-06-10 17:35:00
AmerikaMike
Herre Gud Janne! Flickorna hade väl alternativet att INTE ligga med honom i hopp om skivkontrakt. Eller så kunde de vänt sig till någon seriösare skivbolagsrepresentant. Den enda "makt" Billy hade var den som tjejerna helt frivilligt lät honom ha över dem.
Inlägg #5: Postat: 2005-06-10 17:40:00
Janne B
Mike. Antingen kan man empatiskt leva sig in dessa unga kvinnors situation, eller så kan man inte.Jag kan inte debattvis få dig att förstå detta. Endast nya livserfarenheter kan få dig till nya insikter. Lev väl.
Inlägg #6: Postat: 2005-06-10 17:47:00
AmerikaMike
Jag kan mycket väl empatiskt leva mig in i deras heta önskan att bli popstjärnor och deras pragmatiska beslut att det kunde vara värt besväret att gå sängvägen. Jag kan också leva mig in i deras hämndlystnad och beredskap att ljuga för polisen när popstjänekarriären uteblev.
Inlägg #7: Postat: 2005-06-10 17:53:00
Annika Lundgren
AmerikaMike: Tjejer med bättre självförtroende vore bra. En del kan säga ifrån, andra inte. En del män är beräknande och maktberoende, andra inte. Men någon rättssäkerhet har vi i alla fall inte, det blir som det faller sig.
Inlägg #8: Postat: 2005-06-10 18:24:00
AmerikaMike
Kanske hade de för mycket självförtroende? De borde kanske insett att om de behövde gå sängvägen hade de inte vad som krävdes för att bli artister. Vissa MÄNNISKOR är beräknande och manipulerande och utnyttjar sin makt. Sluta att betrakta kvinnor som maktlösa och ansvarsbefriade offer.
Inlägg #9: Postat: 2005-06-10 18:52:00
Janne B
om 8/ Alla kvinnor ha ansvar för sin liv och vad de gör. Men ganska unga och oerfarna kvinnor kan grovt utynyttjas av erfarna, världsvana beräknande män.Det är en väldig skillnad på att bete sig illa i "hastigt mod" och att systematiskt hålla på med det. Det ansåg domstolen. Säkert också de flesta medborgare.
Inlägg #10: Postat: 2005-06-10 19:05:00
AmerikaMike
9/Om domstolen "ansåg det" och därför medvetet manipulerde lagen och felaktigt dömde BB för våldtäkt, då är det domstolsledamoterna som tilsammans med de falskvittnande tjejerna ska in i finkan. Det är en väldig skillnad på att agera omoraliskt även systematiskt och att begå brott.
Inlägg #11: Postat: 2005-06-10 20:13:00
Billy Butt
Kom i håg att mitt mål var sekretessbelagt. Det mesta som diskuteras baseras på vad som skrevs av alla mediala "förstår-sig-påare".Det märks på era kommenmtarer att ni gissar eller bygger era tanker på det ni läst om målet. Om ni vill veta hur det verkligen var läs min tidigare artikel här:Länk: sourze.se
Laddar...