Ännu en heltokig sexmålsdom

Inlägg #1: Postat: 2005-06-10 16:50:00
AmerikaMike
Ha ha! Ja sätt alla som "på ett omoraliskt sätt" lurat i flickor i säng i fängelse på livstid.
Inlägg #2: Postat: 2005-06-10 18:36:00
Billy Butt
Tack Mike - det var det bästa inlägget du skrivit här måste jag säga!
Inlägg #3: Postat: 2005-06-11 09:33:00
Sunny
Janne: Omoral är inte straffbart!!
Som tur är: Vem skulle bestämma moralen?
Både män o kvinnor har säkert någon gång lurat en partner i säng under omständigheter som någon annan klassar som omoral?
Om jag lockar 2 killar till trekant finns det bergsäkert någon som kallar mig omoralisk men det har jag faktiskt gjort o jag anser at jag har en hög privatmoral.
Inlägg #4: Postat: 2005-06-11 11:52:00
Janne B
Förhållandet mellan lag/rätt och moral är en enormt stor fråga som fyller många böcker. Man kan säga att Staten straffar lagbrytare medan dålig moral straffas av ens sociala omgivning, om man har någon.Om jag vill leva i fyrkant eller åttakant så bör jag söka upp en en social miljö där detta är accepterat. Jag har gjort tvärtom, sökt mig till frikyrkliga miljöer med klara och enkla spelregler för livet.
Inlägg #5: Postat: 2005-06-11 11:58:00
Janne B
Frikyrkan bjuder på de flesta håll på sunda miljöer som helar folk som tidigare levt under svåra omständigheter.Kristen livsstil handlar om att"allt vad ni vill att människor ska göra er ska ni göra för dom".Det finns usla församlingar, men de kan vi sortera ut. I de andra finns så mycket kärlek, omtanke, återhållsamhet, livslång trohet mm så de är en resurs för alla som vill.
Inlägg #6: Postat: 2005-06-11 12:06:00
Janne B
Sunny. Dina livsberättelser uppfattar jag som skönlitterära på stadig verklighetsbakgrund. De har gett mig bra insikter om ett annat liv, kanske varit bra för min utveckling. MEN jag har aldrig sett dem som att du rekommenderar andra att leva så.Du säger aldrig,om du har problem så lev som Sunny gjorde. Jag säger: prova gärna att leva så som de sunda kristna församlingarna lär./Så säger diakon jan med varm hälsning.
Inlägg #7: Postat: 2005-06-13 07:59:00
Sunny
Ja jag tror inte att BB lever i någon frikyrklig milö???
Jag ser kanske lite på det som hände honom att han var en "torsk" som smet från betalningen?
O att flickorna de var flera så de var säkert olika både var kallhamrade nog att försöka utnyttja BB men dumma nog att inte ta betalt i förskott som en prostituerad gör.Någon kan ju oxå ha varit förälskad i BB o naivt trott att han besvarade henns känslor
Mna kan bli kär långt över åldersgränserna.
Inlägg #8: Postat: 2005-06-13 08:02:00
Sunny
Men jag har väldigt svårt att få det till våldtäkt ifall det inte finns flera sekretessbelagda fakta som pekar åt det hållet.
Så svårt som det är att få någon dömd just för våldtäkt så anser jag att dommen mot BB var en rasistdom!
Inlägg #9: Postat: 2005-06-13 08:05:00
Sunny
Svar 5 Den meningen är central även i min privatmoral: Allt vad ni vill etc ".
O frikyrkomiljö kan vara allt annat är sund.Det varierer kraftigt. Jag tänker nu inte på Knutby utan egna tråkiga erfarenheter som barn.
Laddar...