Ännu en heltokig sexmålsdom

Inlägg #1: Postat: 2005-06-10 13:28:00
Annika Lundgren
Jag vill ytterligare hänvisa till rättspsykiater Sten Levanders artikel i Sourze som heter "Avgå Bodström". Varför inte aktualisera den?
Inlägg #2: Postat: 2005-06-10 14:00:00
Janne B
Vi har 750 ärenden som vi inte påbörjat sa man från en domstol, till Sv Radio i veckan som gick. De som då kommer in med ett ärende till är givetvis fullständigt rättslösa.// I dag erkände en talesman från Fogden att de gjort fel som satt en betalningsanmärkning på en mkt skötsam person.Men de skulle inte ändra detta för då kunde det bli oordning i deras register...För en myndighet är registret alltid viktigare än människan.
Inlägg #3: Postat: 2005-06-10 14:18:00
Annika Lundgren
Janne B: Ja. Dessutom är samhällets prestige betydligt viktigare att värna om än de mänskliga rättigheterna.
Inlägg #4: Postat: 2005-06-11 09:35:00
Sunny
Janne: Det räcker med att du går igenom den s.k styckmordsrättegången så ser du hur hjälplöst rättsväsendet är när alla inblandade ska ta hänsyn till vänner,grannar o kollegor.
När åklagaren väljer bort vittnen.
När åklagaren lägger ner åtal.
Inlägg #5: Postat: 2005-06-11 11:45:00
Janne B
Jag har aldrig varit inläst på denna rättegång, hade annat viktigt för mig då detta var som hetast. Därför har jag legat lågt nu. Men du har ju varit en tillgång här.
Inlägg #6: Postat: 2005-06-13 08:12:00
Sunny
Den bästa överblicken får man i "Sanningen är en sällsynt gäst" av Lars Borgnäs,undersökande journalist o Tv man.
Åklagrarna shabblade inte bara bort Catrinmålet utan morden på 2 prostituerade till som mördades före henne: Anna juli-82 o Lisa dec -82
fingerade namn Sedan dog Catrin juni-84. Ingent av morden är lösta men obducenten hade Annas kranium på sitt arbetsrum i Solna. Han hade stulit det efter obduktionen.
Inlägg #7: Postat: 2005-06-13 08:17:00
Sunny
Men en annan kvinna hittades strypt till döds redan jan-82: obducentens unga hustru AC.
Åklagarena i samtliga dessa mål främst då Anders Helin har konsekvent stoppat polisutredningar,undlåtit att höra vittnen,sekretssbelagt känsligt material AC.s mamma har ännu i dag inte fått läsa dotterns avskedsbrev Felinformerar Catrins mamma o syster att tiden för att väcka enskilt åtal gått ut när så inte varit fallet samt låtit teknisk bevisning "försvinna" från polisen.
Inlägg #8: Postat: 2005-06-13 08:19:00
Sunny
Flickan Annas anhöriga fick först efter 3 år veta att deras dotter begravts utan hals o huvud!
Inlägg #9: Postat: 2005-06-13 08:20:00
Sunny
Jag kanske borde nämna att Anna o Catrin var väninnor o således mycket väl kan ha skickat kunder till varandra.
Laddar...