Inlägg #1: Postat: 2005-06-09 07:28:00
|
AlfVerner |
Och nu sitter det en överbetald och underbegåvad pissråtta på Svenskt Näringsliv och vill ta över tanken om samhällskontraktet, det gemensamma målet, SAMTIDIGT som hans medlemmar säkrat sina miljarder i investeringar UTOMLANDS. Och hela skiten sväljs ner av AC Collin. Nog ett av de värsta inläggen någonsin på Soutze.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2005-06-09 07:30:00
|
AlfVerner |
Det är som USA och Gulagen på Kuba, där man håller fångar utan rättegång - "för att skydda demokratin". Vad fan har hänt med människorna? Är ni helt djävla aningslösa??
|
|
Inlägg #3: Postat: 2005-06-09 07:35:00
|
AlfVerner |
Fatta det, att Sverige är under nerläggning och att basen för tryggheten inte längre ska ligga på nationalstaten utan på företagen. Här FINNS INGA nationella mål värda namnet och de mål som formuleras i det offentliga flyttas systematiskt över till EU-nivå enligt amerikansk modell. Det enda vi har kvar är några symboler. Därför föreslår jag att ni tar Hans Johanssons bok, stoppar upp den i röven och spyr ut den uppifrån.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2005-06-09 08:45:00
|
bloggeri |
Bra rutet, AlfVerner. Det är dags att den knäfallande sourzehögern får lite mothugg. Fast samtidigt är det bra att dom blottar sin djupa okunnighet. Dom kör med samma rgument man gjort i hundra år. Inget nytt alls i tänkandet.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2005-06-09 08:56:00
|
El Guatusi |
"överbetald och underbegåvad pissråtta"? Las den dar lilla texten ovanfor rutan: Sourzeredaktionen vill ha hög kvalitet på kommentarsforumet.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2005-06-09 09:05:00
|
AC Collin |
AlfV: Oj, vad upprört. Du har förutfattade meningar om mig, som vanligt. Men härja på du, det är uppfriskande, som vanligt. ;- Och du, Hans Johanssons, har han också skrivit en bok?
|
|
Inlägg #7: Postat: 2005-06-09 14:40:00
|
Janne B |
Har Alf Werner ett bra för slag på hur vi skulle klara utan det Näringsliv som leds av en....råtta. Kan vi söka uhjälp på Kuba?
|
|
Inlägg #8: Postat: 2005-06-09 15:40:00
|
AmerikaMike |
Vi måste naturligtvis ledas av ett svin. De är ju jämlikare än de andra djuren på farmen. Alf anmäler sig säkert frivilligt till rollen som galten Napoleon.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2005-06-10 01:34:00
|
AlfVerner |
6>Förutfattade meningar om dig?? Var då? Det som jag definitivt får bekräftat är att du lämnar sakfrågan direkt. Det är ju liksom Sv Näringsliv som splittrat landet och dragit med pengarna och överflyttat makten till företagen som ska konkurera ihjäl varandra. Hur har du bara mage att lyfta upp en nolla som Hans Johansson - antingen är han dum på riktigt eller så driver han med dig.
|
|
Inlägg #10: Postat: 2005-06-10 01:37:00
|
AlfVerner |
8>Självklart skulle jag ta över makten direkt och lagningsarbetet I RIKTING MOT LAGKÄNSLAN handlar om helstatlig grundskola, sjukvård, omsorg, energi, tele och järnväg. Då hade fraserna fått innehåll.
|
|
Inlägg #11: Postat: 2005-06-10 07:04:00
|
AC Collin |
svar 9.Lyfta en nolla? Läs igen så kanske du anar att jag saknar något i Johanssons uttalande? Hur ska en vision komma till stånd? Jag refererar till Renanders metod, det öppna mötet - en högst demokratisk form att frigöra ev. blockeringar. Det borde du gilla. Det är förresten han som skrivit den enda bok jag nämner i texten. Men om Johansson har skrivit en som vi ska köra upp i röven, berätta vilken. Nyfiken.
|
|
Inlägg #12: Postat: 2005-06-10 10:00:00
|
Annika Lundgren |
AlfVerner: Lagkänsla är väl inte samma sak som att ta monopol på allt och detaljbestämma?
Varför skulle du inte känna dig till freds, AlfVerner, med att få ha makten över ditt eget liv?
|
|
Inlägg #13: Postat: 2005-06-11 00:02:00
|
AlfVerner |
12>Jo. Och ju tydligare monpol, desto större lagkänsla. Därför arbetar STÄNDIGT varje företag på att få monopol. Det DU vänder dig emot är de monpol som styrs av demokratiskt valda representanter.
|
|
Inlägg #14: Postat: 2005-06-11 06:35:00
|
AlfVerner |
12>Och det finns ingen som vill "detaljbestämma" och mer än stora företag. Och det är just "det privatas" ambition att ta över de värden som representeras av det demokratiska samhället som irriterar mig.
|
|
Inlägg #15: Postat: 2005-06-11 07:20:00
|
Annika Lundgren |
AlfVerner: Detaljbestämningen har åter visat sig genom kvotering av föräldraledigheten, ett intramp i den enskilda familjens val.
När staten ser näringslivet som en antagonist motverkar man sina egna syften om ett välfärdssamhälle.
Näringslivet måste få utvecklas och den enskilda människan måste få komma till sin rätt. Det är vuxna människor det handlar om, AlfVerner.
|
|
Inlägg #16: Postat: 2005-06-11 07:36:00
|
Annika Lundgren |
AlfVerner: Lagkänsla är för mig när människor/samhälle går mot samma mål, men där var och en går självständigt.
"Lagkänsla" skapat genom monopol ser jag enbart som tecken på en stor rädsla. Rädsla för vad? Kanske för att tappa makten och kontrollen.
|
|
Inlägg #17: Postat: 2005-06-11 10:00:00
|
AlfVerner |
15>"kvotering av föräldraledigheten" är bara tecknet på en sönderfallen politisk makt, liksom käbblet om feminismen. Det som skulle göra bilden komplett är den gamla högermotionen om att släppa alla burfåglar fria. En POLITISK fråga går alltid att härleda till en ideologi.
|
|
Inlägg #18: Postat: 2005-06-11 10:03:00
|
AlfVerner |
"kvotering av föräldraledighet" är snarare ett intelligenstest än en politisk fråga där man tar BARNETS TID och gör till föräldrarnas. Varenda djävel som tar tiden från "barnet" hade jag erbjudit plats på sopsorteringen med KAS.
|
|
Inlägg #19: Postat: 2005-06-11 10:06:00
|
AlfVerner |
15>Dock gäller min reaktion SAF:S´historia, Sv Näringsliv och totalidioterna på TIMBRO, som systematiskt slår sönder landet med hjälp av sossarna och sen kommer samma kålhue och talar om laganda utifrån ett NATIONELLT perspektiv. Det är om möjligt ännu mer korkat än föräldraledighet.
|
|
Inlägg #20: Postat: 2005-06-11 10:08:00
|
AlfVerner |
Det är helt enkelt dags för en kulturrevolution, en lång renande marsch där många i vårt nuvarande ledarskap skulle slängts út på potatisåkrarna för uppfostran.
|
|