Kärlekens symbios

Den här tråden diskuterar artikeln Kärlekens symbios.
Inlägg #1: Postat: 2005-06-09 19:33:00
stålis
Hajade ganska tidigt att det var ett husdjur som det handlade om vilket väl de flesta gjorde. Du vet -det är så spännande och svindlande att ligga ansikte mot ansikte med en hund, och möta dess blick och tänka på det mentala avståndet och samtidigt inse att kan människa och hund leva i lycklig endräkt, varför inte olika sorters mänskor?
Inlägg #2: Postat: 2005-06-10 03:06:00
Beth4020
Hej! Later mysigt med hund. Har sjalv tankt skaffa hund nar inte barnen behover mig sa mycket. Den villkorslosa karleken en hund ger en och som man ger till den ar nog valdigt speciell. Tack for en fin text, Sunny. /Birgitta.S
Inlägg #3: Postat: 2005-06-10 09:29:00
Janne B
"Du fattas mig" är en oförglömlig replik i Ronja >Rövardotter.Jag har levt ett rikt liv på många sätt men utan husdjur. De fattas mig.Men jag har många gånger tittat i djurs ögon och tänkt:Hur mycket vet och förstår du egentligen? "Dum som en ko" är nog ett uttryck en dum människa hittat på.
Inlägg #4: Postat: 2005-06-10 09:35:00
Janne B
Jag kan nog inte leva i symbios med ett djur, jag har så mycket annat på gång. Jag skulle säkert försumma kamraten, den samvetsplågan vill jag inte ha.Men hela livet har jag tittat på djur och tänkt. "Vad lite vi människor vet om er egentligen, ni som delar Skapelsen med oss?" Vad upplever Ni? Frågan vad är djur, skulle vi kanske studera ordentligt i 100 år. /Grattis Sunny/
Inlägg #5: Postat: 2005-06-10 21:17:00
StaffanH
Även jag förstod ganska snabbt att det handlade om ett husdjur. Känner igen det sedan det fanns hundar i familjen. Som det ser ut nu kan jag inte ha hund, men en dag så... Längtar redan. Tack, Sunny!
Inlägg #6: Postat: 2005-06-12 16:01:00
Janne B
Sunny. Grattis till succén med denna berättelse./Ja
Laddar...