EU och folklig förankring

Showing page 4 of 4: 1  2  3  4
Inlägg #61: Postat: 2005-06-09 13:17:00
Linda
Skulle EU ställa USA inför rätta?
Inlägg #62: Postat: 2005-06-09 16:06:00
El Guatusi
/60 Det dar liknade en undanmanover a la Unto! Ta nu forst och svara - det har ar tedje forsoket nu - pa fragan varfor du vill bibehalla USAs maktmonopol, samtidigt som du tycker att det ar fordarvligt. Sedan fortsatter vi diskussionen. Kom igen nu, Linda!
Inlägg #63: Postat: 2005-06-09 16:17:00
El Guatusi
Forresten, Linda: minns du nar det senast hande att en stor europeisk nation forsokte fora en oberoende politik MOT USAs intressen? Hur slutade det hela och vilka slutsatser drar du av det?
Inlägg #64: Postat: 2005-06-09 18:44:00
Linda
För att reda ut din oreda, så ska vi göra det i rätt ordning. Om EU ska bli en militär stormakt i världen, skapar det bara ytterligare obalans, för EU är ingen riktig motpol mot USA. Titta bara vilka europeiska länder som varit allierade med USA genom tiderna. Denna obalans skulle bara tvinga den övriga världen att bilda motsvarande stormakter för att skydda deras intressen, helt plötsligt har du 10 stormakter runt omkring i världen. Och det kan gå snabbt.
Inlägg #65: Postat: 2005-06-09 18:49:00
El Guatusi
/64 Oredan borjar nu likna Lutzendimma. Att vara oberoende av USA innebar inte att vara en motpol till USA. Vad det innebar ar, att kunna spela en roll, t ex som medlare i Israel/Palestina, dar USA ar sallsynt illa lampade. Eller att komma med alternativa projekt for att storta tyranner. Eller att kunna stoppa/forebygga inbordeskrig pa Balkan. Onskvart eller inte onskvart?
Inlägg #66: Postat: 2005-06-09 23:38:00
Linda
Förlåt El Guatusi, jag har läst bakåt i tråden för att se över vad du skrivit och jag måste säga dig, du är så otroligt naiv. Bara Irak kriget i sig borde fått dig att öppna ögonen och se vad som händer bakom kulliserna.
Inlägg #67: Postat: 2005-06-10 09:46:00
El Guatusi
"du är så otroligt naiv" Mahanda, men hur yttrar sig denna naivitet? Det finns en enorm flora av bocker om Irakkriget, bl a Erik Pierres fortraffliga nyutkomna Irak 25
hemligheter. Vad du tydligt konstaterar nar du laser dessa bocker ar EUs TOTALA irrelevans i varldspolitiken. Jag ber dig nu att svara pa atminstone en eller tva av de fragor jag stallt dig och som du sa "skickligt" glidit undan. Kom igen nu.
Inlägg #68: Postat: 2005-06-11 13:52:00
El Guatusi
Linda, jag hoppas att du har en skon weekend i skargarden o att du tar dig tid att svara pa mandag. For du tanker val inte gora en Unto?
Inlägg #69: Postat: 2005-06-13 17:31:00
El Guatusi
Linda: Det har nu gatt 4 dagar sedan du papekade att mitt resonemang i EU-fragan var "otroligt naivt". Jag bad dig forklara varfor, men du har annu inte svarat. Ar det en Unto pa gang?
Inlägg #70: Postat: 2005-06-20 17:06:00
El Guatusi
"du är så otroligt naiv" Mahanda, men hur yttrar sig denna naivitet? Det finns en enorm flora av bocker om Irakkriget, bl a Erik Pierres fortraffliga nyutkomna Irak 25 hemligheter. Vad du tydligt konstaterar nar du laser dessa bocker ar EUs TOTALA irrelevans i varldspolitiken. Jag ber dig nu att svara pa atminstone en eller tva av de fragor jag stallt dig och som du sa "skickligt" glidit undan. Kom igen nu.
Showing page 4 of 4: 1  2  3  4
Laddar...