|
Inlägg #1: Postat: 2005-06-07 23:32:00
|
|
Dick Wase |
...Det är också min övertygelse att dessa extrema tankar är vanligare bland de feminister som nu tar avstånd än man tror. Råkade för drygt en vecka sedan höra en annan ibland väl sedd feminist tala med en annan åsiktsfrände...
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2005-06-07 23:36:00
|
|
Dick Wase |
..jag hörde dem inte sinsemellan tala kritiskt om Wachenfeldts uttalanden, men däremot viskade den ena "men kunde hon inte ha varit lite taktisk", syftande på Wachenfeldt...
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2005-06-07 23:37:00
|
|
Dick Wase |
...samma väl sedda feminist hävdade i en diskussion med mig för 2-3 år sedan, att kvinnor alltid är bättre ledare än män, enbart i kraft av att de är kvinnor.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2005-06-08 09:14:00
|
|
bengtsson99 |
Tycker nog att man gjorde en för stor grej av IWs uttalande om att män är djur. Vad brukar inte sägas om kvinnor?
Instämmer i dina uppfattningar om extremfeministerna - tycker nog att man hade kunnat hitta en bättre ingång i problemen än via ROKS
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2005-06-08 18:13:00
|
|
Dick Wase |
Ja, Euripides tyckte att hon var en plåga i huset, och Aristoteles att hon var förfelad och förkrympt som människa. Säkert finns de som på allvar tycker så idag också, men de har inte en dominerande position inom regeringens jämställdhetsarbete.
|
| |