Liberala vapenlagar ger kanske mer livskvalitet

Inlägg #1: Postat: 2005-06-06 09:34:00
Ropixdaniel
Men varför är du rädd för döden? Det handlar ju om att arbeta bort rädsla. Fuck fear, som är ett mantra som jag brukar komma ihåg. När man har arbetat bort rädsla, tror jag att man upplever mer livskvalitet. Om man tar för givet att man som medelsvensson har rätt att vara mindre rädd än folk i Irak, Israel eller Compton, tror jag att man är ute på ett kvantitets-spår.
Inlägg #2: Postat: 2005-06-06 09:35:00
Ropixdaniel
Att påverka andra att samarbeta istället för att bära vapen om de vill bära vapen är mer kvalitet än att kolla på "Så ska det låta".
Inlägg #3: Postat: 2005-06-06 17:50:00
far_emc
Inte samma känsla att döda folk i spel typ CS eller? Men lägg av nu, inte fan blir livet bättre av att människor går om kring och dödar varandra.
Inlägg #4: Postat: 2005-06-07 04:35:00
the_minstrel
"Om man tar för givet att man som medelsvensson har rätt att vara mindre rädd än folk i Irak, Israel eller Compton, tror jag att man är ute på ett kvantitets-spår."

Då kanske du borde flyta till Irak eller Israel för att höja din livskvalitet. Och människorna där bör ju, för att din tes ska hålla, vara mindre rädda än oss.
Inlägg #5: Postat: 2005-06-07 04:36:00
the_minstrel
För övrigt kanske vi skulle lägga ner sjukvården också, då vi ändå är igång? Tänk så mycket man skulle lära sig uppskatta livet, om en släng av influensa eller ett benbrott kunde förpassa en 6 fot under jord! Och vilket ypperligt tillfälle att lära sig konrollera sin rädsla.
Laddar...