Grattis alla flator!

Inlägg #1: Postat: 2005-06-04 12:13:00
Anna Drangel
Det är väl bättre med två mammor en med en ivarje fall... Om man nu ska hårddra det. För den delen är det inte nytt med ensamma mammor. Tänk dig förr i tiden när säden spriddes med vinden. Tänk vad många "ensamma" kvinnor det var då som blev med barn. Inte brydde sig väl samhället om dom då.
Inlägg #2: Postat: 2005-06-04 12:24:00
Janne B
Visst har samhället brytt sig efter förmåga. Allmänna Barnhuset i Stockholm är från Gustav III s dagar på 1700 talet. Kopior fanns på en del andra håll. Ensamma mödrar hade speciella talesmän på socialbyråerna från 1930-talet som skulle bevaka deras och barnets intressen. Tyvärr rensades de bort efter 1968-vågen.
Inlägg #3: Postat: 2005-06-04 17:59:00
Marcus
Skitsnack Anna Drangel... jag vet inte varför du inte vill se sanningen. Jag har bögkompisar som är välutbildade läkare som vet som alla andra vet att man behöver en man och en kvinna, minns en man och en kvinna. Det går inte att ersätta.... Men nu sänder regeringen ut signaler att det går visst att ersättas.
Inlägg #4: Postat: 2005-06-04 18:24:00
Linda
Ena sekunden behövs pappan hemma med barnen pappaledighet, sedan nästa sekund ska de inte behövas alls? Kan de aldrig bestämma sig hur de ska ha det?
Inlägg #5: Postat: 2005-06-04 18:26:00
Linda
Är det trender som styr politiken, att de ska visa övriga världen att de t ex i detta fallet var först med att avskaffa mannen från familjen. En jämförelse kan vara den kampen stormakterna hade om att hinna först till månen. Vi håller på skapar ett perverterat samhälle, där gränserna tänjs för varje dag som går, vart slutar det?
Inlägg #6: Postat: 2005-06-04 18:30:00
Linda
Vad är nästa steg? Att gå hela vägen ut och bryta naturlagarna helt genom att införa den senaste typen av kloning mellan likkönade, en så kallad "splicing", där hälften av generna kan tas från ena mannen/kvinnan och hälften av den andra och göra båda till föräldrar?
Inlägg #7: Postat: 2005-06-05 14:59:00
Björn_T
sv 4: Sant om inkonsekvensen, men det verkar vara inkonsekvent på flera håll. Om det behövs både en man och en kvinna blir ju det ett argument för att kvotera föräldraledigheten, vilket sällan brukar vinna sympati hos inseminationsmotståndare.
Inlägg #8: Postat: 2005-06-06 23:29:00
tomster
Ja, Linda, varför inte? Om jag vill splica mina gener till kopior av mig själv och uppfostra dem som mina barn, vad fan har du med det att göra då? Varför ska andra människor ha rätt att diktera hur jag ska få leva mitt liv? Hör du MIG tjata om att man borde förbjuda ditt sätt att leva och uppfostra osv? Nej. Så vad sägs om att ge lite tillbaka din otacksamma typ? Här låter jag dig leva hur du vill, men ger du samma mynt tillbaka? Nej. Otacksamhet var ordet!
Inlägg #9: Postat: 2005-06-07 17:34:00
Marcus
Men hur kan du veta hur dina barn vill leva sina liv? Dom är inte dina ägodelar!!!
Laddar...