|
Inlägg #21: Postat: 2005-06-06 23:27:00
|
|
tomster |
Ja, Linda, jag vill också veta svaret på AmerikaMikes fråga. Jag vill även veta en annan sak: varför vill du inte att lesbiska ska få vara föräldrar? Alltså, inget hindrar ju dig från att bli en bra straight mamma med en fin svensk pappa, så varför tjatar du om de lesbiskas ungar?
|
| |
|
Inlägg #22: Postat: 2005-06-06 23:27:00
|
|
tomster |
Varför får inte deras barn finnas, för det är ju det det här handlar om, eller hur, att vissa inte ska få ha barn, för dig? Är det för att dina barn ska slippa träffa avvikare? Eller för att du vet att dina barn kommer mobba de stackars lesbiska kvinnornas ungar, eftersom du kommer förklara under hela uppväxten att homosexualitet är ett val, ett ganska dåligt val för övrigt, som man gör om man haft en dålig uppväxt?
|
| |
|
Inlägg #23: Postat: 2005-06-06 23:31:00
|
|
tomster |
Och när dina ungar blir homosexuella själv och vill ha barn, ska du stå där och tjata om att barn ska ha mamma och pappa annars går det fel och man kan bli bög... fast dina ungar redan är det? Eller kanske är det utan att berätta det för dig eftersom du hela deras liv varit "lite" höger och omöjliggjort en riktigt nära relation med dina barn eftersom du inte precis är tolerant? Eller för den delen, när din dotter vill gifta sig med Ahmed.
|
| |
|
Inlägg #24: Postat: 2005-06-08 17:12:00
|
|
Jan E |
Linda, dina stavfel och din taskiga meningsbyggnad kan vi till nöds stå ut med. Värre är att du snackar skit! Du har helt enkelt inte en susning om vad du talar om. Peter Jöbacks farsa gick bort under sonens uppväxt och därför valde Peter att bli bög. Ja, jisses..
|
| |
|
Inlägg #25: Postat: 2005-06-08 19:52:00
|
|
Melle |
Jag ser ingen större mening med att prata mer med dig Linda om detta. Du är helt enkelt fast i det tänket och man kan inte påverka sånt med ord. Jag hoppas att livet lär dig tolerans med tiden.
|
| |
|
Inlägg #26: Postat: 2005-06-08 20:16:00
|
|
Janne B |
Jag föreslår att vi accepterar att folk går in här i debatter med väldigt olika kunskapsnivåer och åsikter. Ingen är bättre eller sämre här. Linda presenterar sina erfarenheter av livet utan att det irriterar mig. Vi kommer alla att få nya erfarenheter i livet. "Kunskapen är ett styckverk" står det i en mycket gammal bok, men det gäller än.Vetenskapliga sanningar förändras dagligen.
|
| |
|
Inlägg #27: Postat: 2005-06-08 23:02:00
|
|
Melle |
JanneB: Precis, ingen är bättre eller sämre. Jag håller med. Vad jag menade var dock en annan sak, nämligen den att jag vet att det sällan går att påverka människor med en viss typ av åsikter bara genom ord. Vissa saker måste man låta livet eller om man så vill: Gud, universum... ta hand om. :-
|
| |