|
Inlägg #1: Postat: 2005-06-04 09:52:00
|
|
Anna Drangel |
När man i dagens samhälle t o m låter en förälder som dödat den andra få vårdnaden om barnet kan man ju verkligen börja undra. "En av varje sort" är verkligen ingen självklar garanti för att det ska bli bra för barnet! BÄÄHHH. Ta hand om era egna barn och era egna gamlingar istället för att ha så mycket ilskna och förlegade fördomar.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2005-06-04 10:03:00
|
|
Janne B |
Anna D. Jag hör ingen säga att det MÅSTE finnas en förälder av varje sort, men jag och många med mig säger att det är idealet. Givetvis är två harmoniska kvinnor som vårdar ett barn mångfalt bättre för barnet än ett förhållande där man o kvinna ligger i strid med varandra. Eller är mentalsjuka eller alkoholiserade osv.Alkoholiserade kan mellan varven vara goda föräldrar, men är ej förutsägbara för barn, det gör ont i magen.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2005-06-04 10:10:00
|
|
Janne B |
Jag har varit socialarbetare hela mitt liv och sett alla sorters goda resp. dåliga barnmfamiljer. Jag ser att alla sorters familjer behöver stöd av samhälle, skola, tidigare generationer osv. Var hittar två "flator"en miljö för sitt barn där alla sluter upp solidariskt? Där det finns vanliga män också.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2005-06-04 10:11:00
|
|
Janne B |
forts
Var finner man en mormor och farfar så befriade från fördomar att de går ut med familjen på barnvagnsprommenad osv. Jag har bott med homos utan besvär och utan relation, men jag är ju lite ovanlig..
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2005-06-04 18:34:00
|
|
Linda |
Det är bara att studera homosexuellas bakgrund, då hittar vi tragiska uppväxter där oftast någon av föräldrarna saknas som förebild.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2005-06-05 13:07:00
|
|
Anna Drangel |
Linda: Så du tror man "blir" homosexuell?
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2005-06-05 14:38:00
|
|
Melle |
Linda: Men jisses... Så alla som är homosexuella skulle ha tragiska uppväxter? Vilka belägg har du för detta utspel?!
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2005-06-05 16:39:00
|
|
Janne B |
Låt mig vända på de sista frågorna lite. Var finner vi i dag riktigt bra accepterade miljöer för två "flator" med barn? Hur ser verkligheten ut? Vilka länder kan denna familj besöka utan trakasseras? Hur kommer det att gå i ett allt mer muslimskt Sverige. Ni har väl följt nyheterna i helgen om moskebyggen?
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2005-06-05 16:44:00
|
|
Janne B |
Anna Drangel. Hur ser du själv på detta? Jag har nog pratat lite närmare med ca 30 homos. De beskriver sin situation och utveckling väldigt olika. Några har redan i sjuårsåldern förstått att de varit "ovanliga" medan andra blivit medvetna homos först långt upp i åldrarna 40-50 år. Detta är inte lätt att förklara...
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2005-06-05 21:32:00
|
|
Melle |
JanneB: Jag vill se ett samhälle av tolerans, och nånstans ska man ju börja för att nån gång förhoppningsvis nå det målet. :- Vi kan ju inte gå o vänta på att resten av världen ska ändra sig i dessa frågor innan vi ändrar oss, för då kommer det kanske aldrig att ske en förändring.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2005-06-05 22:55:00
|
|
Anna Drangel |
Janne B:De homosexuella jag känner menar alla att de har fötts som homosexuella, men för en del har det tagit längre tid att fatta, acceptera. Jag tror inte att folk "lockas" att bli homosexuell bara för att vi har ett öppnare samhälle.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2005-06-05 22:56:00
|
|
Anna Drangel |
forts. Kanske vågar man pröva o utforska mer. Men i o m att det finns bögar o flator till o med i länder med dödsstraff för sånt så tror ivarje fall jag att homosexualitet är något man föds med. Sedan kanske vissa är lite lagda åt det bisexuella hållet och upptäcker det sent i livet. t ex Eva Attling.
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2005-06-05 23:15:00
|
|
Janne B |
Melle: Nej vi ska inte vänta in andra men vara litye försiktiga,vi ska inte exprimentera med barns uppväxt./// Anna Drangel. Jag tror vi är väldigt överens.Man föds homo och kan ej omvändas. Men i en tillåtande miljö kliver ju flera fram.Men många undrar varför vi inte har en enda myndighetsrapport om homos från 1800-talet. Vad hände?
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2005-06-05 23:16:00
|
|
Linda |
Det finns tusentals anledningar till att någon väljer att bli bög/flata. Precis samma anledningar som att någon väljer bli syntare eller skinhead finns också inom denna sexuella läggning. Homosexualiteten har en massa attribut tillskrivna sig, som trendsättare, provokatörer, bli del av en grupp.
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2005-06-05 23:17:00
|
|
Linda |
En annan anledning kan vara otur i förhållanden som jag tror är extremt vanligt. att någon haft dumma våldsamma pojkvänner. Mobbade personer eller dem som inte syns och fått den uppmärksamhet de vill ha, kan helt plöttsligt sticka ut ur mängden, om de kommer ut som öppet homosexuella.
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2005-06-05 23:19:00
|
|
Linda |
Sedan alla tragiska uppväxter, där de utsatts för sexuella övergrepp som små T ex Jonas Gardell, eller avsaknad av manlig eller respektive kvinlig förebild.
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2005-06-05 23:21:00
|
|
Linda |
Förlåt för alla stavfel. Jag ska skärpa mig när det gäller det.
|
| |
|
Inlägg #18: Postat: 2005-06-05 23:24:00
|
|
Linda |
Anna Drangel, jag menar bestämt att den homosexuella sexualiteten är inte något alla bögar/flator föds med, utan det är något de flesta väljer senare under sin uppväxt av andra anledningar.
|
| |
|
Inlägg #19: Postat: 2005-06-05 23:26:00
|
|
AmerikaMike |
Om du är heterosexuell Linda, när valde du att bli det?
|
| |
|
Inlägg #20: Postat: 2005-06-05 23:26:00
|
|
Linda |
Jag kan namedroppa en massa kända homosexuella och peka på de händelser som kan utlöst deras kris och val av sexualitet senare i livet. Peter Jöback måste vara en klassiker, pappan gick bort under hans uppväxt.
|
| |