|
Inlägg #1: Postat: 2005-06-04 14:19:00
|
|
Melle |
JanneB: Nu tror jag knappast att Sourze:s läsare och skribenter utgör ett genomsnitt av Sveriges vuxna befolkning, så man kan nog inte säga så mkt av att titta på vilket betyg Birgittas artikel har fått. Själv gav jag den högsta betyg förresten.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2005-06-04 18:46:00
|
|
Linda |
Melle? Har du någon kontakt med de övriga i landet, eller är du helt isolerad i din egen lilla värld?
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2005-06-04 19:30:00
|
|
Melle |
Linda: Jag trodde att man debatterade för att komma framåt i sitt tänkande, men tydligen så går det ut på att ge sig på andra och slå på dem så hårt det går. Trist. Om du tänker efter lite så kan säkert även du inse att det är en viss typ av människor som hänger på en sån här sajt.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2005-06-04 21:40:00
|
|
Linda |
Melle: Internet finns som en tillgång till de flesta i det här landet. Har du kunskaper i hur du söker information här på nätet vilket är grundläggande för de flesta internetanvändarna, så hittar du snabbt Sourze. Sourze är statistiskt sett ett snitt av folket.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2005-06-04 21:49:00
|
|
Melle |
Linda: För det första tog det mig personligen 3 år av flitigt internetanvändande innan jag hittade hit! :- För det andra menar jag att alla människor är inte såna att de orkar/har tid med att läsa och dessutom rösta/kommentera artiklarna.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2005-06-04 21:51:00
|
|
Melle |
Linda: forts. Det är oftast en viss typ av människor som söker sig till såna här ställen, eller som iaf stannar kvar när de väl har hittat hit. Vi är intellektuellt orienterade, vi gillar att debattera, en del av oss gillar att kriga med ord, vi brinner för nått särskilt ämne kanske, vi gillar att läsa....osv. Men ALLA människor är inte så här!
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2005-06-04 22:29:00
|
|
Linda |
Melle: Dom strömningar som finns ute bland folket, dom grundläggande svenska åsikterna finns här också. Du har dem representerade från vänster till höger om du gillar att placera människor inom den skalan. Vi formas av det samhälle vi har runt omkring oss och det påverkar våra åsikter. Det finns dom som tänker själva, medans andra är lata och ser upp till/identifierar sig med någon känd debattör/politiker istället och tar hela deras paket av åsikter som sina egna.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2005-06-04 22:41:00
|
|
Al Green |
Melle har helt rätt i att Sourze läsare inte på något sätt är representativa för svenska folket. Det är samma sak med Aftonbladets nätläsare t ex. Bevis: När Aftonbladet håller omröstning om vilket parti som man skulle rösta på om det var val är siffrorna helt andra än Sifos. Högervridningen är total, vilket naturligtvis beror på att de flitigaste Internetanvändarna är unga, välutbildade, teknikintresserade och högervridna män. Detta är fakta.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2005-06-04 22:47:00
|
|
Janne B |
Linda/7 Det du skriver här ställer jag i stort sett upp på men ditt påstående att Sourze är ett genomsnitt av folket är nog bara en vacker tanke. De flesta jag känner skulle aldrig skriva en rad i varken Sourze eller annan debattsida. Många tror det är farligt att ha åsikter. Jag njuter av friheten och har nog skrivit tusentals korta och långa grejer, mest på senare år.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2005-06-04 22:47:00
|
|
Melle |
Linda säger: "dom grundläggande svenska åsikterna finns här också". Ja, det gör de alldeles säkerligen, men varken du eller jag kan påstå att det är de som dominerar här. Om det skulle visa sig att du har rätt så skulle jag bli rädd.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2005-06-04 22:52:00
|
|
Janne B |
Melle/1 Du antyder en viktig fråga. Ger vi poäng för att vi tycker att Birgitta och andra har rätt åsikt eller för att de framfört en åsikt på ett så bra sätt?? Jag tvekar själv märker jag. Kanske jag belönar en ny tanke, något som ruskar om mig? En annan sak är hur vi ska värdera att 350 st läst en artikel på några dagar? Tänk om de flesta bara läst ingressen eller hälften....
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2005-06-04 22:58:00
|
|
Melle |
JanneB: Underbart! Nu blev jag lite glad. :- Jag älskar när människor tänker till lite extra. Det är mitt enda syfte med att skriva här.
|
| |