|
Inlägg #1: Postat: 2005-06-04 03:10:00
|
|
AlfVerner |
Parförhållandet är en social konstruktion under upplösning. En fader kan ta ansvar under andra former än genom att leva i parförhållande med mamman. FARAN ligger i att fadern INTE anses behöva ta ansvar och att vi börjar utveckla ett avelstänkande. Det är samma fara som EU 3:e rikets idé om eliten.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2005-06-04 03:12:00
|
|
AlfVerner |
Jag har svårt att förstå den kliniska varianten av ett barns tillkomst, lika svårt som när Linda Rosings förvandlar sitt vackra ansikte till en sko genom att förstora sina läppar. Jag skulle kunna tycka att de läkare som jag utbildat under dyra kostnader skulle syssla med annat...
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2005-06-04 09:28:00
|
|
Janne B |
Parförfhållanden är en biologisk naturlighet som även blivit en social konstruktion. Ju mindre roll fadern har i sitt barns uppväxt dessto svårare för barnet att finna sin roll. Två underbara kompetenta kvinnor kan inte fullt ut kompensera just det en man ska lära ut.Barnen har rätt till sin fader.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2005-06-04 13:59:00
|
|
Friskytten |
Parförhållandet är inte under upplösnigg. Parförhållandet försöker lösas upp av fanatiska feminister och homolobbyister. Dessa kan stoppas. Dessa ska stoppas. Klart som fan att barn ska ha rätt till både far och mor. Mödrar som vägrar uppge vem som är fadern ska mot vite tvingas ha daglig kontakt med kommunens "faderskapsgrupp" tills barnet blir myndigt. Inget tjafs.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2005-06-05 10:35:00
|
|
AlfVerner |
"Parförfhållanden är en biologisk naturlighet" - sorry, du har tyvärr sparkat dig själv i röven.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2005-06-05 12:29:00
|
|
Janne B |
svar 5 Alf Lycka till i dina försök att få till ett vårdat språk. Vårdat språk kräver alla redaktioner.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2005-06-06 08:39:00
|
|
AlfVerner |
6>Jag skriver till bönder på bönders vis och till de lärde på latin. I grunden finns det ingan anledning att skriva överhuvudtaget eftersom folk saknar förmåga att till att förstå rationella argument. Man har bestämt sig och köttar utifrån det.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2005-06-06 08:42:00
|
|
AlfVerner |
6> >4"Klart som fan att barn ska ha rätt till både far och mor." -Det är i FYRAN som den språklga nivån sätts. Det är inget argument överhuvudtaget utan bara en idiots påstridighet. DETTA stödjer tillika kålhuet Janne B och börjar istället att diskutera MIN formulering i 6:an.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2005-06-06 08:48:00
|
|
AlfVerner |
MIN poäng är: SKA VI HINDRA NÅGON FRÅN BARN, SÅ INTE ÄR DET FÖR ATT DET ÄR MAN/MAN, KVINNA/KVINNA, UTAN DÄRFÖR ATT MAN ÄR OLÄMPLIG, genom t ex missbruk, våld etc. HUR ni tar ställning är er sak, men att ni inte ens fattar diskussionen gör att jag tar fram stämpeln och stämplar "idiot" i pannan på er.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2005-06-06 08:50:00
|
|
AlfVerner |
...hade alltså Janne B-gubben varit intresserad av en språkdiskussion, så hade han angripit Friskskytten i 4:an, men eftersom han stödjer honom i sak, så ser han inte DET språket.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2005-06-06 10:57:00
|
|
Janne B |
Här sitter jag vid min kålsoppa och tycker första delen av Nian är bra.Men om du anser att vi andra är idioter som inte fattar någonting så förstår jag inte varför du skriver, svarar mig osv.Varför lägger du energi på oss?Ett samtal måste utgå från att man hedrar och respekterar personen men sedan har full rätt att ifrågasätta dennes kunskaper och åsikter.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2005-06-06 23:17:00
|
|
tomster |
Om vi ska gallra parents ska vi börja med andra saker än förälderns kön som grund för lämplighet. Och får Janne eller Friskytten välja så är nog inte jag lämplig, eftersom jag inte skulle lära ut rätt attityder gentemot bögar och flator utan försöka splittra könsrollerna och parförhållandet. Vad är ni så rädda för, ingen kommer tvinga er att bli bögar och bli inseminerade och skaffa barn tillsammans.
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2005-06-06 23:19:00
|
|
tomster |
Jag känner på mig att just Janne B och Friskytten kommer lära sina framtida barn att se upp för bög- och flatbarnen, att inte hänga för mycket med dem, få grannarna att gadda ihop sig mot de avvikande och upplösande lebbföräldrarna i grannskapet, dela ut flyers på stan där man påpekar sönderfallet eftersom det bor flator med barn där osv. Eller kommer ni acceptera de här människorna i er omgivning? Förbehållningslöst?
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2005-06-06 23:21:00
|
|
tomster |
Jag ser det här som troligt eftersom jag får intrycket av bägge att de kommer vara föredömliga fäder till sina barn och lära dem allas lika värde och så. Inget tisslande och tasslande där, inga cementerade "så är det"-värderingar inte. Och när deras ungar annonserar sin homosexualitet, då kommer man omfamna dem med kärlek och ett stort halleluja över att ungen funnit sin sexualitet. Eller såklart, om Janne och Friskytten är föräldrar kommer de inte bli bögar.
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2005-06-06 23:21:00
|
|
tomster |
För om man bara har en kärnfamilj med mamma och pappa så kan inga problem uppstå, som problemet att man blir bög, vill leva fritt på samma villkor som alla andra med rätt att skaffa barn om så önskas...
|
| |