Nykterhetslagen och torkarna åter!

Showing page 2 of 2: 1  2
Inlägg #21: Postat: 2005-06-05 12:49:00
Janne B
18-19 crypto. Du kör ett vanligt trix. Först tillverkar du en karikatyr över något som du inte gillar, sedan går du till anfall mot detta inbillade monster. Du verkar tro på demoner, det gör inte jag.Men jag vet att olika sorters missbrukare har olika behov, det finns inte en patenslösning för alla. Vet jag efter 40 års kontakt med denna verksamhet.
Inlägg #22: Postat: 2005-06-05 13:09:00
Janne B
15 Citat crypto/ försöka bli vänner med sig själv och lära sig älska sig själv....... //
Här anser jag att du har fullständigt rätt.Föraktar man sig själv gör man inga framsteg. Nykterhetsvård handlar om att återuppbygga en delvis ruinerad personlighet. Du duger, du kan utvecklas, ge inte upp,vi stöder dig, folk vill ditt bästa, barnen älskar dig.Börja se folk i ögonen igen...vägen till helande.
Inlägg #23: Postat: 2005-06-05 20:25:00
Sunny
Steno. Du har bara delvis rätt. Jag menar peroder när min sjukdom är som aktivast o jag bara vill ta mitt liv. Då dricker jag o överlever en gång till. Själva alkoholen har jag ingen längtan efter: när jag mår bra dricker jag som mest ett glas vin till maten under helger.
För ung. 20 år sedan var jag med en vän med samma psykdiagnos som jag på psykakuten. Läkaren sade at oj då: det här är för svårt för oss. Åk till ett systembolaget o köp en flaska wisky o drick den.
Inlägg #24: Postat: 2005-06-05 20:28:00
Sunny
Att bli "frälst" innebär att "bli hög" på Jesus i stället. Jag har sett de hända men jag tycker att det för mig vore ett nedbyte.
Utan mina fria o kritiska tankar vill jag nog inte leva?
Inlägg #25: Postat: 2005-06-05 20:32:00
Sunny
Crypto: Numera finns det bättre medecin än förut o de har färre biverkningar. Ingen medecin finns som hjälper mig som alkoholen även om den oxå har giftiga biverkningar. Det är som att välja mellan kolera o pest ungefär.
de flesta alkolister jag umgås med är inte beroende av själva alkoholen utan har så mycket annat i bagaget.
Inlägg #26: Postat: 2005-06-05 21:47:00
steno
Tack crypto,Sunny och alla för nya aspekter på drickandet. Jag känner basra Sunny som en god och inkännande vän med många erfarenheter. Det där med perioder var ett antagande, det är den grupp jag kände mest med, den tiden jag jobbade i nykterhetssvängen. Ha det gott!
Inlägg #27: Postat: 2005-06-05 23:01:00
Janne B
God och inkännande. Sug åt dig Sunny till de dagar himlen är grå.
Om 24/ Tror du att hundratals olika kyrkoinriktningar beror på brist på fria och kritiska tankar.? Har Mandela och M L King bytt ner sig?
Hela mit liv har varit fyllt av kritiska tankar mot mkt inom vissa kyrkor, men jag får älska Jesus ändå. Gud är inte färdig med mig än, jag är under bearbetning.
Inlägg #28: Postat: 2005-06-06 13:41:00
Sunny
Steno: det blir ju periodvis i alla fall.
Janne: den som verkligen TROR byter inte ner sig men när man vet med sig att man egentligen aldrig skulle kunna göra det så blir metoden att försöka få lindring gnom en religion ett rejält nedköp.
Då lägger mn ju till hyckleiet till sitt redan tunga bagage.
Att din tro är äkta o inget nerbyte är jag fast övertygad om.
Inlägg #29: Postat: 2005-06-06 14:19:00
Janne B
Sunny. Vi förstår varann väl. Jag har mycket av Job i Bibeln i mig.Varför ger Gud till vissa och tar från andra? Jag titta just på repris på gudstjänst från Filadelfia i Stockholm. Pastor Hedin talade om hyckleri som en svår åkomma.Den tycks aldrig ha drabbat dig.
Showing page 2 of 2: 1  2
Laddar...