Inlägg #1: Postat: 2005-06-02 02:39:00
|
Linda |
Vad är det för ryggradslösa politiker vi har i riksdagen?
|
|
Inlägg #2: Postat: 2005-06-02 02:45:00
|
Linda |
Anna Drangel, du är väl inte så dum att du försvarar detta beteende?
|
|
Inlägg #3: Postat: 2005-06-02 09:23:00
|
Janne B |
Tack Linda. Detta är ju kärnpunkten. Flera var så falska att de förnekade att de fått de rätta svaren mitt under "examen".Den som sänt ut mailen nekade också,först. Ja det var uselt. Det tar tid för dem att återfå mitt förtroende. Men varför frågade Josefsson inte ut någon Vänsterist? Jo det brukar han inte göra. Ett avslöjande. Anna Drangel är inte dum.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2005-06-02 10:22:00
|
Anna Drangel |
Tack Janne för dina uppmuntrande tillägg i debatten. Linda: Visst satt jag också och log elakt för mig själv till en början när jag såg hur politikerna stod där försvarslösa, med darrande underläppar. Men det fanns lika många som hade ryggrad som dom som "skådespelade". Politiker är "bara" vanliga människor.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2005-06-02 10:22:00
|
Anna Drangel |
Dom har varken mer eller mindre ryggrad än du och jag. Men visst kände jag ett visst illamående för honom som "skådespelade". Men jag tror man är lite naiv om man inte inser att många som framträder framför kameran spelar teater.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2005-06-02 10:23:00
|
Anna Drangel |
Är det isåfall inte lika äckligt när man i ett TV-program som "så ska det låta" också spelar teater. Allt är förutbestämt där också. Eller tror folk att deltagarna inte visste vilka låtar som skulle komma? Eller varför inte ta Parlamentet. Går folk verkligen på att skämten som droppas där kommer just då och där?
|
|
Inlägg #7: Postat: 2005-06-02 11:00:00
|
tomster |
Nej, för så ska det låta är underhållning, politik är det inte. Det är alltså inte äckligt att göra vad som helst när man roar, men om man ska styra ett land så är det det.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2005-06-02 11:13:00
|
Stefan_B |
Man bör väl ha i åtanke också att det är en rätt stor skillnad på att "skådespela" för blodtörstiga reportrar och att göra ett bra jobb i riksdagen. Det är intressant, egentligen, hur lite folk dömer politiker efter kompetens och hur mycket de värderar oväsentligheter.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2005-06-02 11:49:00
|
Janne B |
I samma ögonblick som jag ser en kamera framför mig som jag tror är i gång så förvandlas jag till skådespelare. Om det inte märks på mitt uppträdande så är jag rätt skicklig. Titta på ett demonstrationståg som närmar sig ett filmteam. Alla sträcker upp sig, kämpaglöden ökar, fanorna viftar häftigare osv.Efter 100 m sjunker folk ihop igen. Första gången du ska träffa en viktig person, vad blir du då?
|
|
Inlägg #10: Postat: 2005-06-02 11:55:00
|
Linda |
Janne B: Vad är Vänsterist? Menar du vänstervriden? Vänsterpartist? Han intervjuade ca 35 personer, om jag inte minns fel. Vart vill du komma? Skulle det vara markant skillnad om en vänsterpartist var med i programmet? Nej, de sitter i samma båt allihoppa.
|
|
Inlägg #11: Postat: 2005-06-02 11:58:00
|
Linda |
Janne B: För övrigt så ska Janne Josefsson sagt att han är folkpartist och INTE vänsterpartist, och att han driver samhällsfrågor i allmänhet.
|
|
Inlägg #12: Postat: 2005-06-02 12:01:00
|
Linda |
Anna Drangel, läs det jag skrev i toppen innan du slänger in ett sådant godag yxskaft svar. Det handlade om när Janne Josefsson hade frågat ut de första halvan av politikerna, började de resterande bli riktigt kunniga och insatta i frågan, det är detta skådespel jag skrev om.
|
|
Inlägg #13: Postat: 2005-06-02 12:04:00
|
Linda |
Jag tyckar det visar att politikerna arbetar i egen sak, de har insett att EU är bra för deras löner och framtida karriär i Europa, åtminstone för de högst uppsatta. Persson chanser att bli EU-President grusades i samband med valförlusten i EMU-valet, därför har hans instresse också svalnat vilket många har sett.
|
|
Inlägg #14: Postat: 2005-06-02 12:31:00
|
Anna Drangel |
Linda: Jag håller med dig om att jag mådde lite illa när jag såg han som borde uppträda på Kungliga Teatern istället, men jag drar inte alla över en kam. Dom som sitter i riksdag o regering är vanliga människor. Med varken hårdare eller mjukare ryggrad än du och jag. Det måste man nog inse annars tycker nog jag att man är lite naiv.
|
|
Inlägg #15: Postat: 2005-06-02 12:34:00
|
Anna Drangel |
Linda: Det låter som om du är motståndare till EU och jag har full förståelse för det. Men än en gång - de frågor som J. ställde är inte i sig avgörande om jag ska känna ett förtroende för politiker eller inte.
|
|
Inlägg #16: Postat: 2005-06-02 12:40:00
|
Linda |
Svar 14: Nu är du där igen, den här gubben du nämner är oväsentlig i sammanhanget, han ville inte erkänna öppet att han inte visste svaren. Det var värre med dem som skådespelade och låtsades gräva långt bak i huvudet, precis som om det var något de läst på för länge länge sedan fast det var färsk information de fått via email från deras pressekreterare. Du har tydligen inte följt tv programmet alls, hur står det till hjärnkontoret?
|
|
Inlägg #17: Postat: 2005-06-02 12:44:00
|
Linda |
Svar 14 forts: Dessa är inte vanliga människor, dom som sitter på politiska poster anser sig vara förmer än vanligt folk som inte har någon maktpossition. Du har nog fler psykopater i riksdagen, än i snitt hos vanliga folket. Det krävs vissa attribut att komma dit dom är idag, de strävar efter makten och härligheten. Kjesarns nya kläder är en bra beskrivning på Janne Josefssons program.
|
|
Inlägg #18: Postat: 2005-06-02 12:45:00
|
Anna Drangel |
Men Linda ännu en gång. Både i svar 5 och i svar 14 är det just denne som grävde långt bak i huvudet som jag syftar på. Comprende? Men jag är helt övertygad om att många av oss skulle gjort samma sak som dom.
|
|
Inlägg #19: Postat: 2005-06-02 12:47:00
|
Linda |
Anna Drangel: Anser du dig vara en vanlig människa, eller sitter du också på en maktpossition och bestämmer över andra människor väl och ve? Du har ju samma utpräglade folkförakt som politikerna.
|
|
Inlägg #20: Postat: 2005-06-02 12:47:00
|
Linda |
Eftersom du försvarar politikernas dumheterna, så vittnar det om folkförakt.
|
|