Varför blogga?

Inlägg #1: Postat: 2005-06-02 08:45:00
steno
Högst ett par, så korkad är jag som ändå vågar skriva. Men artikeln frågar vad som är finessen att en vanlig människa skapar en blogg. Berätta vad som är bra med det! Kanske telefonkatalogen ersätts med en bloggdito.Som ger mer än en titelmin är från 1967
Inlägg #2: Postat: 2005-06-02 09:52:00
Janne B
ÄR det så att vi blir allt fler pigga människor som har gott om tid så vi hittar hela tiden på nya sysselsättningar, som att blogga.Även om de flesta bloggar blir tämligen olästa. Men billigt kanske det är. Många har ont om pengar men obegränsat med tid ljusa sommarnätter.
Inlägg #3: Postat: 2005-06-02 09:54:00
steno
Det kanske finns något mer, AC Collin är kunnig i branschen, vågar inte svara innan hon har talat
Inlägg #4: Postat: 2005-06-02 14:14:00
steno
Det senaste var ett skämt. Att använda ljusa sommarnätter till att blogga är nog bara för dem/oss som inte har något bättre att välja på
Inlägg #5: Postat: 2005-06-02 17:20:00
AC Collin
I bloggen är du kung/drotting/redaktör i ditt eget rike. Det kanske ekar tomt, men det spelar ingen roll. Blogger.com är gratis, tar fem minuter att sätta igång. Du kan skriva dina kåserier, krönikor, noveller. Lägga in länkar till andra bloggar som du uppskattar, få en länk till din blogg hos andra. Låta vem som helst kommentera dina texter, länka fakta i din text till källan. Kolla in intressant.se så ser du exempel på innehållsflödet i svenska bloggar.
Inlägg #6: Postat: 2005-06-02 17:21:00
AC Collin
Sen, StenO, när du vill testa, så mailar du mig så hjälper jag dig att komma igång med bloggen. Ledsnar du är det bara att döda den. :-
Inlägg #7: Postat: 2005-06-02 17:26:00
Janne B
Bästa AC. Hur många har kapacitet att klara allt det du räknar upp. Hur många har ett så livligt liv att det är värt att berätta om, är av intresse för andra? Tacka vet jag att har några tusen noteringar i Google.
Inlägg #8: Postat: 2005-06-02 18:48:00
steno
Tack Anna-Carin Visst måste jag utforska den möjligheten. Ett intressant fenomen onekligen för mig och janne som har varit med ett tag. Var och en gör sin egen tidning och skaffar sig läsare...
Inlägg #9: Postat: 2005-06-02 19:36:00
AC Collin
Bästa Janne B: De flesta fixar det, det låter svårare än det är. Om om man är intresserad finns massor av missionärer som kan hjälpa till. Visst skrivs det mycket blaj, absolut, men jag får väl citera Sourze ursprungliga devis: "Alla har något att berätta. Gör det.". Förresten, kameran är väl en ovanligt onödig pryl? Hur många tar tillräckligt bra bilder, värda för andra att titta på? ;-
Inlägg #10: Postat: 2005-06-02 19:39:00
Sunny
AC: Är blogg någonting för en teknisk idiot? Jag har blivit ombedd länge nu att göra en blogg om mina erfarenheter av pappa pedofil.
Dagböcker,brev o 35 års samlat material finns ju redan.Så mycket kan man inte lägga ut i några artiklar.
Inlägg #11: Postat: 2005-06-02 20:10:00
AC Collin
Sunny: kolla in blogger.com, rätt enkel att sätta igång. Det svåraste är att hitta på ett användarnamn som inte är taget.
Laddar...