Pappa Mamma DROG

Inlägg #1: Postat: 2005-06-01 14:37:00
Janne B
Man från Missionskyrkan ber att få tacka prästen. Föräldrar kan förstöra mer än alla andra. Föräldrar är också ofta enda räddningen då det gått snett. I frikyrkorna möter vi dagligen ungdomar som inte fått kärlek eller normer. De är i fritt fall.
.
Inlägg #2: Postat: 2005-06-01 14:38:00
Janne B
forts Kärlek, omtanke, levnadsregler, hänsyn mm lär man sig före tonåren i hemmet - eller inte alls.De som i vart fall fått med sig lite hemifrån kan räddas av en bra "fosterfamilj" som kompletterar. På många av statens institutioner lär sig i stället ungdomarna mer om Droger...Herre förbarma oss
Inlägg #3: Postat: 2005-06-01 16:06:00
microfilosofen
KYREUS Hej Jan B. -ja, den existentiella rundgången är stentuff. Vem - och hurdå - kan cirkeln brytas?? Själv har jag inga patentlösningar. mvh - Christer Kyreus ps känner förstås stor sorg för situationen, ds
Inlägg #4: Postat: 2005-06-02 19:11:00
ord att minnas
Hej KY!
Ungdomar bör få Föräldrautbildning i Högstadier och i Gymnasieskolan, då kanske man kan rädda några barn och föräldrar. Det är ju tur för våra barn och ungdomar att det finns andra vuxna som ser deras behov. forts
Inlägg #5: Postat: 2005-06-04 18:20:00
marcarolo
Varför skaffar vi - egentligen - barn om vi inte klarar grejen??
--För att fly från det liv vi lever. Det liv dom känns tomt och trist. Alltså av samma skäl vi tar till flaskan, droger, religioner, mat, sport eller dokusåpor. etc etc etc
Inlägg #6: Postat: 2005-06-04 20:33:00
Mysan
För de som har psykiskt sjuka föräldrar finns ingen hjälp.Varför alla ska skaffa barn har jag aldrig fattat.I dag separera alla förr eller senare men den varningen har inga fått ....
Inlägg #7: Postat: 2005-06-04 21:19:00
angus
De sannaste ord jag hört på länge
Inlägg #8: Postat: 2005-06-08 11:58:00
Sunny
En bra artikel som vanligt när du skriver
En orsak till att man skaffar barn när man är svårt psykisk sjuk är att man som jag fått dem före 25 års ålder o då hoppades man att bli frisk. Ungarna är i alla fall lyckade men de bär givetvis med sig mina fyllor o ångestattacker.
Inlägg #9: Postat: 2005-06-17 06:54:00
Thea Gianneschi
Kanske är det så att grunden till detta är vår oförmåga att samarbeta. Människor bara vägrar att respektera varandra och det finns ingen heder längra att samarbeta. Alla föräldrar måste börja ta ansvar för sina barn.
Inlägg #10: Postat: 2005-09-26 16:27:00
Mijo Berg
Människor skaffar barn för att de inte fattar bättre. Människor hänger kvar i icke fungerande äktenskap och relationer för att de inte fattar bättre. Människor är blåsta. Över lag.
Laddar...