Las Vegas och Desperate Housewives

Inlägg #1: Postat: 2005-05-31 00:50:00
Unto S
Jag förstår att det något i mitt DNA som gör att jag trivs i Sverige. Men jag tror att det inte är något med DNA att göra att jag ironiserar med USA och irriterar högerfolket.
Inlägg #2: Postat: 2005-05-31 08:05:00
El Guatusi
Jag antar och hoppas att din framsta ambition ar ngt annat an att "irritera hogerfolket". Dessutom ar ju mkt av din kritik mot USA valdigt lik den som forekommer i amerikanska liberal-kretsar, typ Noam Chomsky. Just darfor undrar jag om du delar Chomskys asikt, att USA - alldeles oavsett historisk tidpunkt och president - alltid upptrader unilateralt och imperialistisk. Och - i sadan fall - vilket motdrag du foreslar.
Inlägg #3: Postat: 2005-05-31 11:15:00
Unto S
Noam Chomsky: ”Om man hade tillämpat Nürnbergprinciperna skulle samtliga amerikanska presidenter efter andra världskriget ha hängts.” – Själv är jag motståndare till dödstraff. – Beträffande motdraget så tar jag hjälp från Cato: "Praeterea censeo Carthaginem USA-imperialismen esse delendam."
Inlägg #4: Postat: 2005-05-31 12:12:00
El Guatusi
Jag bad dig inte citera utan utveckla och kommentera, Unto. Jag anser att Chomsky ar en briljant lingvist som tjanat miljoner pa att skriva om ett amne dar hans kompetens ar betydligt mer modest, namligen internationell politik. Forklara ditt "Praeterea censeo imperialismus statunitensis esse delendam"!
Laddar...