Inlägg #1: Postat: 2005-05-27 07:30:00
|
peter_ |
Je det skrevs här efter att det meddelats på SVT igår kväll. Det torde väl räcka med ett antal minuter som föregår de avslöjande uttalandena, eller hur?
|
|
Inlägg #2: Postat: 2005-05-27 07:41:00
|
sthlmjesper |
Det skulle inte ens räcka med flera timmars oklippt film för att feministerna skulle kunna acceptera vad de ser. Räcker det inte med att ROKSordföranden själv, med ickedold kamera, uttalar sig tydligt fascistiskt gentemot män, så kommer inget att räcka.
Inget nytt material kan radera detta stycke oavsett hur många än tror det..
|
|
Inlägg #3: Postat: 2005-05-27 10:28:00
|
Janne B |
svar 1-2 Jag såg nu de extra minuterna i SVT i morse. Saken är för mig glasklar. Hon stod helt bakom påståendena i recensitionen.Hon hade goda möjligheter att backa från uttalandet men gjorde tvärtom. Försökte övertala reportern med ett "tycker inte du..." Underbart att det praktiska jourfolket ute i kommunerna inte har henne i knät.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2005-05-27 13:26:00
|
peter_ |
Jag tror att ROKs med makten över kvinnojourspengarna har haft en mycket effektiv munkavel på oliktänkande. Jag hoppas innerligt att pengarna går genom kommunen from nu och då ska det bli mycket intressant att se hur debattklimatet förändras.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2005-05-28 18:31:00
|
Stefan_B |
svar 3: Hur resonerar du då? Efter att ha sett klippet 3 ggrthank you, SVT.se tycker jag att det är allt annat än glasklart, särskilt om man har i åtanke att intervjun tydligen gjordes under helt andra förevändningar.
|
|