|
Inlägg #1: Postat: 2005-05-26 14:45:00
|
|
Annna |
2. Alla vi som är överens om att samhället måste bli mer jämställt måste stå upp nu, och vrida tillbaka debatten till normalt nivå, till alla de vanliga kvinnor och män som kämpar för ett bättre och rättvisare samhälle utan att hata, och utan att könskriga. Kom igen, vi kan väl hjälpas åt allihop!?
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2005-05-26 14:52:00
|
|
Anna Drangel |
Precis - det är synd om debatten skall dikteras av extremer åt båda hållen. Men det blir väl så när "vanliga" människor står utanför debatten och tar för givet att saker o ting ska rulla på av sig självt.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2005-05-26 17:38:00
|
|
NisseO |
Annna: Det där har vi försökt göra i flera år nu - att få feministerna att se att de stödjer extremism och manshat - men vi blir beskyllda för antifeminism och kvinnohat av sådana som Anna D. när vi gör det.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2005-05-26 20:31:00
|
|
Annna |
Feministerna stödjer inte extremism och manshat. Feminism är inte lika med extremism och manshat. Det är därför det är så viktigt att vi inte kallar oss antifeministiska när just extremister försöker ta patent på feminismen. Vi måste kämpa emot och ta tillbaka feminismen, som handlar om lika villkor, rättigheter och skyldigheter för män och kvinnor. Det är feminism.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2005-05-26 22:59:00
|
|
NisseO |
Feminister stödjer extremism och manshat - medvetet eller omedvetet. Manshatet och extremismen finns i de flesta feministiska organisationers toppar, JämO, jämställdhetsdepartementet, universitetens genusinstitutioner, kvinnliga studentföreningar, vänstern, miljöpartiet osv. Bara en sådan sak som att feminister tror att Slagen Dam beskriver verkligheten utan vinkling gör dem till extremister och manshatare, och det på samma sätt som de som tror att invandrare begår de flesta brotten är rasister.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2005-05-26 23:34:00
|
|
Friskytten |
Tillåt mig komplettera med att påpeka att feminister uppfunnit en särskild terme för att beskriva en tänkt tillbaka gång av en tänkt fiktiv framgång feminismens seger: Backlash. Oerhört raffinerat eftersom alla feministiska "framgångar" i själva verket är íllusioner och regelmässigt är tillbakagångar för vetenskap och samhälle och befolkning. Sedan när tillbakagångarna bromsas upp något och samhället vaknar till, ja då kallas det "backlash". Fräckare än fräckt!
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2005-05-27 08:53:00
|
|
Annna |
Svar 5: Därför är det bra att dessa extrema åsikter kommer i ljuset och granskas. Men det är inte det feminism handlar om i verkligheten. Feminister är inte manshatare. Friskytten svar 6, du däremot verkar odla nån slags hat eller motvilja mot kvinnor och deras framgångar i form av mer jämställda löner, bättre behandling på arbetsmarknaden, och annat som har förändrats. Som jag sa i ett annat kommentarforum, du verkar helt enkelt inte ha något intresse av att göra samhället mer jämställt.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2005-05-27 23:05:00
|
|
Friskytten |
"du däremot verkar odla nån slags hat eller motvilja mot kvinnor". Ja, det kan du få tro. Vad spelar det för roll om du tror det? Det handlar nämligen inte om mig personligen. För dig är nämligen alla som inte håller med dig i grunden kvinnohatare. Den enda som inte ser denna självförhärligande mekanism hos dig själv är du.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2005-05-28 17:56:00
|
|
Annna |
Jag tycker absolut inte att alla som inte håller med mig om allt är kvinnohatare. I svar 6 skriver du att "alla feministiska "framgångar" är illusioner och regelmässigt är tillbakagångar för samhälle och befolkning". Det tolkar jag som att du menar att framgångar för jämställdheten, som till exempel kvinnlig rösträtt, könsdiskriminerande lagar för lika lön och möjligheten för pappor att vara föräldralediga är fiktiva? Och icke önskvärda?
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2005-05-28 19:16:00
|
|
Nähädu |
Annna: Blablabla.. Jag är ärligt talat utless på svaret "det är inte det feminism är egentligen", eller klassikern "Det är inte det som är det viktiga att diskutera". Tycker du/ni så så upp till bevis. Kasta pajasfigurerna Lundgren, Wahl, Witt-brattström, Boethius och styrelsen för ROKS i historiens soptunna och gör för en gångs skull upp med ert förflutna.
|
| |