Taiwan - en del av Kina

Inlägg #1: Postat: 2005-05-26 07:47:00
tomster
Du är Kinavän så det räcker, du har ju skrivit artiklar som antyder att du gillar Mao, en av världshistoriens värsta massmördare. Du kritiserar ALDRIG Kina, känns det som. Finns det kritik att rikta mot Kina, Yngve? Eller ska vi få fortsätta läsa dina färglösa nedslag i Kinas nutidshistoria utan vinkel eller åsikt? Jag undrar fortfarande vad du ville säga med den här artikeln...
Inlägg #2: Postat: 2005-05-26 07:49:00
tomster
Tycker DU att Taiwan är en del av Kina? Tycker DU att Kina har RÄTT att ta till vapen om Taiwan utropar självständighet? Berätta, det skulle vara intressant. Det du skriver nu kan du lägga ner, vad MIG anbelangar. Men om du vill skriva det så tänker jag inte hindra dig, jag är ju för yttrandefrihet, något Kina t.ex. inte är.
Inlägg #3: Postat: 2005-05-26 20:32:00
Janne B
Tänk om han skriver för personer som är rätt nyanserade och gärna vill bli uppdaterade om nuläget.De fakta som han bjuder på kan ju vara ett fint underlag då vi ska bilda oss en åsikt. Inte behöver vi ha andras åsikter ständigt...
Inlägg #4: Postat: 2008-01-13 14:23:00
Yngve K
SvD den 13 jan. 2008. Rubrik:" Oppositionen vann i Taiwan." Nationalistiska Kuomintang fick ensamt 72 procent av rösterna./-/ Valet var ett svårt bakslag för president Chen Shui-bians parti DPP som endast fick 24 procent av rösterna./-/ Resultatet ger KMT:s kandidat Ma Ying-yeou vind i seglen inför presidentvalet den 22 mars."
Laddar...