Feminism är ute och media vänder kappan

Inlägg #1: Postat: 2005-05-24 07:18:00
sthlmjesper
Det var den mest sakliga dokumentär jag sett på länge. Feministerna fick nästan allt talutrymme för sig själva utan större inblandning från journalisten.
Inlägg #2: Postat: 2005-05-24 07:21:00
sthlmjesper
Sedan tycker jag verkligen inte att man ska ha vissa åsikter för att de är "inne". Det är speciellt viktigt att kunna ha "obekväma" åsikter när något inte står rätt till i samhället.
Därför har jag länge kallat mig antifeminist.
Jag tror inte på ensidig politisk indoktrinerning av det slag vi sett på senare år.
Inlägg #3: Postat: 2005-05-24 08:19:00
Anna Drangel
Sthlmjesper, att du tycker denna dokumentär var saklig, gör bara att mina farhågor besannas. När Josefsson gick omkring i valtält och fick folk att erkänna sina privata tankar om bl a invandrare, pratar vi om en form av manipulation.
Inlägg #4: Postat: 2005-05-24 08:19:00
Anna Drangel
Visst, det är inte trevligt att höra valtalare ha fördomar, men eg så är detta om ROKS värre än så. Nu ska ROKS ut och hänga på skampålen på torget. Jag tycker det känns lite konstigt, när de här kvinnornas jobb i första hand är att hjälpa utsatta kvinnor. De är inte politiker med makt att förändra för män i samhället.
Inlägg #5: Postat: 2005-05-24 10:39:00
Thomas L. Aabo
Struntprat Anna, det framgår av dokumentären att du har stort inflytande på regering och riksdag. Skärpning.
Inlägg #6: Postat: 2005-05-24 10:39:00
Thomas L. Aabo
du de
Inlägg #7: Postat: 2005-05-24 14:48:00
Anna Drangel
Thomas: jag förstod inte vad du menade med svar 5.
Inlägg #8: Postat: 2005-05-24 15:52:00
Daniel Wijk
Anna: Så en organisation som ska mindska våldet mot kvinnor ska arbeta mot förslag som inte stämemr överens med vad de privatpersoner som finns i rörelsen tycker även om det skulle göra världen till en bättre plats och mindra våldet? Dom får pengar för att driva propagande, inte hjälpa kvinnor!!!
Inlägg #9: Postat: 2005-05-25 09:50:00
tomster
Svar 5 betyder detta: ROKS ÄR politiker som har makt att förändra för män i samhället. Ireen Wachenfeldt bestämmer ju t.ex. över all genusforskning, hon som hotade journalisten är expert anställd av regeringen. De bedriver även verksamhet för skydd av kvinnor men har totalt blandat ihop korten.
Laddar...