Feminism är ute och media vänder kappan

Inlägg #1: Postat: 2005-05-24 01:04:00
AlfVerner
Feminismen har bara blivit ytterligare ett sätt att dra uppmärksamheten från det nymornade privillegiesamhället. Istället för en strid om ekonomisk fördelning, så går kärringarna arm i arm oavsett, där någon gnäller över kvinnolöner inom vården, någon annan om styrelseplatser och ytterligare någon överläkare som efterträder en man att hon "bara" fick 50.000:- i månadslön, när företrädaren man hade 60.000:- i månaden.
Inlägg #2: Postat: 2005-05-24 08:04:00
Anna Drangel
Alf, jag har hört många män säga att de tycker att kvinnor ska ta hand om sin familj och sin man och inte vara så egotrippade och bara tänka på sig själva och sin karriär. En del män menar att det var bättre förr - då markservicen var fixad - kvinnan var hemma och tog hand om familjen - men nu får man skaffa en kvinna från ex Thailand som är att föredra istället för att ha en egotrippad svensk tjej. Men hur låter det?
Inlägg #3: Postat: 2005-05-24 08:09:00
Anna Drangel
Sedan är det inte helt omöjligt att man omedvetet låter kvinnor nu får ta ett steg tillbaka när arbetslösheten är hög. Det finns inte "ens" jobb så att det räcker åt männen. Lite som det var under andra världskriget fast tvärtom. Då fick kvinnorna komma ut och jobba för då behövdes dom, men sedan skulle de ta ett steg tillbaka igen, när männen "krigat" klart. Kanske är det det som händer just nu i samhället.
Inlägg #4: Postat: 2005-05-24 08:09:00
Anna Drangel
Jag vet inte - men helt tydligt är det att några starka krafter är för att trycka tillbaka starka feminister. Kollektivt, omedvetet må så vara, men det kan också bero på att det är val snart och att bl a sossarna är rädda att förlora fästet. Men Alf, notera att detta är mina egna spekulationer.
Inlägg #5: Postat: 2005-05-24 10:36:00
Thomas L. Aabo
Alf, hur solidarisk är du med lettiska och polska byggjobbare?
Inlägg #6: Postat: 2005-05-24 16:01:00
Daniel Wijk
Anna: Jag har röstat vänster hela mitt liv, men jag lägger inte en röst till på partier som ger pengar åt feminismen. Detta gör jag för att jag vill ha en jämlikt och demokratiskt samhälle. Om jag är tvungen att rösta borgeligt för att tvinga bort feminismen så gör jag det och jag kommer inte att vara ensam om den gärningen.
Inlägg #7: Postat: 2005-05-24 17:43:00
AlfVerner
3,4>>Dessa ståndpunkter tillhör min föräldra generation och själv är jag 51. Det som i så fall är nytt är de invandrare som kommer in i samhället med en ännu mer primitiv människosyn, där t o m mina döttrars vännina hade en bror som bestämde allt över henne, inklusive om hon skulle få ha dockor.
Inlägg #8: Postat: 2005-05-24 17:46:00
AlfVerner
Invandringen och allt religiöst piss med starka patriarkaliska strukturer är det som driver oss mot medeltiden och tyvärr har detta ytterligare förstärkts av alla förbannade privatskolor som konserverar olika gruppers makt över "sina egna".
Inlägg #9: Postat: 2005-05-24 17:49:00
AlfVerner
5. ??
Inlägg #10: Postat: 2005-05-24 17:52:00
AlfVerner
6>>Jag är också på väg att lämna Vänsterpartiet efter allt förbannat feministtjafs. Det finns en opportunism i feministandet som överskattats kraftigt hos etablissemanget. TILLBAKA TILL KLASSKAMPEN OCH FÖRDELNINGPOLITIKEN eller dra åt helvete är mitt bud.
Inlägg #11: Postat: 2005-05-25 09:46:00
tomster
Anna, var hittar du män med den åsikten om kvinnor? Jag känner verkligen inte igen mig. Jag säger inte att de finns, sure, men hur många är de? Alltså seriöst. Jag är en modern man och bara baxnar när jag läser det du skriver. Men vilka är männen som importerar thaikvinnor, är det en majoritet eller minoritet av männen enligt dig? Har de mycket eller lite makt? Jag vill veta hur din syn på "män" är. Om du anser att fru-importörer är representativa för Sveriges män, då blir jag fundersam!
Inlägg #12: Postat: 2005-05-25 11:42:00
Anna Drangel
Tomster: för att förtydliga. Det är många som åker till Thailand och faktiskt träffar sin livs kärlek. Det finns också dom som "importerar" kvinnor. Men båda dessa grupper är självklart i minoritet. Däremot finns många med skrävlande åsikter om att "kvinnorna i Sverige har bliviit så jämställda att de inte längre tar hand om sina familjer" "att svenska kvinnor i såfall får skylla sig själva om männen åker till Thailand för att träffa en fru".
Inlägg #13: Postat: 2005-05-26 08:12:00
tomster
I call bullshit. Jag har ALDRIG hört en man i min närhet säga så. Jag har däremot hört talas om en fd kollega som var öppen med att han åkte på sexresor till Thailand. De kvinnliga kollegorna vägrade arbeta med honom som ett statement till en dålig ledning. Men jag callar bullshit, har du träffat en man som sagt så, hört en man säga så? Du säger minoritet på de två första grupperna, sen säger du "många". Vad är många? Är det fortfarande en minoritet?
Laddar...