Feminism är ute och media vänder kappan

Inlägg #1: Postat: 2005-05-24 00:52:00
AlfVerner
Man behöver inte vara feminist för att avsky kvinnors förnedring och förtryck inom porrindustrin. Man behöver inte vara feminist för att tycka lika värde och lika lön etc etc. Däremot behöver man vara oerhört blåögd om man inte inser hur t ex Gudrun Gråhund MISSBRUKAR feminsimen för att skapa en ny maktbas åt sig själv. Jag tror det var i ett sådant här läge som Mao genomförde kulturrevolutionen och skickade ut dögrävarna på risfälten.
Inlägg #2: Postat: 2005-05-24 07:59:00
Anna Drangel
Det där om att Gudrun S skulle vara maktfullkomlig är bara löjligt. Men tyvärr oftast ett epitet som läggs på starka kvinnor som vågar ställa sig upp vara obekväma och gå emot etablissemanget och inte ställa sig givakt i leden.
Inlägg #3: Postat: 2005-05-24 11:33:00
Nähädu
Jag tror säkert att Gudrun S är övertygad om att det hon driver är det rätta, håller med Anna i det. Problemet är ju snarare att det är helt hopplöst att foga samman något i grunden så banalt och "brett" som jämställdhet. Vem håller inte med om att jämställdhet behövs?
Inlägg #4: Postat: 2005-05-24 15:58:00
Daniel Wijk
Anna: fast dom flesta som gör så ÄR maktfullkomliga oavsett kön. Du är bara för indoktrinerad för att fatta att folk vill kunna kritisera kvinnor också. Om man inte får kritisera kvinnor som beter sig svinigt åt hur tusan ska vi då kunna ha ett bra och jämlikt samhälle?!?
Inlägg #5: Postat: 2005-05-25 09:35:00
tomster
Anna, får man kritisera Gudrun? Får man kritisera Gudrun utan att beskyllas för att trycka ner kvinnor? Tänk dig scenariot att jag är en jämställd man i spelet Orangina tyckte 3/4 av deltagarna att jag var jämställd, som ende spelare, varav hälften kvinnor och att jag helt enkelt tycker Gudrun är en idiot? Inte en idiotisk kvinna utan en idiot? Om du då inte tar min kritik på allvar, då är DU inte jämställd. Då anser DU att könen ska behandlas olika. Kommentar?
Laddar...