|
Inlägg #1: Postat: 2005-05-22 22:20:00
|
|
jennie_maria |
Wachenfeldt och professor ? Eva Lundgren är en skam för Sverige, en skam för kvinnor och en skam för hela mänskligheten. Jag hoppas alla såg hatet i Wachenfelds blick när hon talade om män som djur, maskiner och vandrande dildos. Det finns inget friskt med den människan. Och vad jag hört så ska regeringen avsätta 100 miljoner av MINA och övriga svenskars skattepengar till ROKS. Fruktansvärt
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2005-05-23 07:54:00
|
|
Nähädu |
Både Wachenfeldt och framförallt Lundgren är riktigt pinsamma pajasfigurer. Det stör mig något otroligt att mina surt förvärvade skattemedel finansierar deras lekstuga.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2005-05-23 09:18:00
|
|
Chris.X |
Precis. Om man tror att män som slår kan sluta slå när de vill kan man lika gärna säga att anorektiker kan börja äta igen, om de vill. Så vi kan skippa all psykologisk vård totalt. Hur man kan vara så korkad och idiotisk är för mig en gåta. Helt obegripligt.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2005-05-23 09:20:00
|
|
Chris.X |
Det stör mig inte att det finns rasister eller manshatare som t.ex. Wachenfeldt, men det som däremot stör mig enormt är är att dessa människor har de positioner och den makt som de har. DET är makalöst illa.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2005-05-23 09:38:00
|
|
Annika Lundgren |
Chris.X: Utan att utpeka någon som jag absolut inte känner, tycker jag att det vore på sin plats att påminna om att psykopaterna finns mitt ibland oss. De är både män och kvinnor. De kostar samhället mycket pengar. De drar sig till positioner där de kan utöva makt och utnyttja andras situationer. Deras sätt att övertyga andra är "sektliknande".
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2005-05-23 12:21:00
|
|
Sunny |
Kan bara instäömma i vad ni alla skriver här!
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2005-05-23 18:57:00
|
|
Friskytten |
Är det bara jag som undrar hur fan det går till professorer utnämns i detta land?
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2005-05-23 19:30:00
|
|
Sunny |
Friskytten: Var inte Eva professor redan i Norge?
Vet bara att hon härjat i Lund tidigare.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2005-05-23 23:50:00
|
|
Bob X |
Sunny: Proffessor Eva fick inte i närheten av vad hon tjänar i Sverige i sitt hemland där dom har lite hårdare krav på sina professorer. Ett annat exempel, FI:s Tina Rosberg tjänar över 400 000 om året på arr vara docent i "genusvetenskap". Har för mig att hon doktorerade på en avhandling som handlade om Jonas Gardell som den stora förnyaren av svensk litteratur och teater.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2005-05-24 11:48:00
|
|
Nähädu |
Genusvetenskap är ingen riktig vetenskapsform eftersom den inte är objektiv och kan bemötas med saklig kritik. Kritiserar man den så är man en del av den patriarkala strukturen och därigenom inte relevant. Hör ni inte hur tokigt det låter? Låt den kalle-ankavetenskapen finansiera sig själv.
|
| |