Vad jag VET om Catrine da Costa

Showing page 1 of 2: 1  2
Inlägg #1: Postat: 2005-05-22 20:49:00
Inger Olsson
Och varför kan det inte ifrågasättas?
Att ett 18-månaders barn kunde några år senare användas av mamman i en bisarr rättegång berodde på tidsandan. I "blame the victims" ingick även tesen "Kvinnor och barn ljuger aldrig"...
Om den ena läkaren tror du först att han har mördat sin fru. För att sen, vidrigt påstå, skulle jag vilja säga: "Och detta var ett nyttomord med helt privata motiv"!
Inlägg #2: Postat: 2005-05-22 20:50:00
Inger Olsson
Hur har man övht kunnat fastställa att det var Catrine da Costas kropp om man inte fann huvudet, som du skriver? För 20 år sen var man tvungen att gå på tandkortet... I programmet talades det, mig veterligen, inte om att huvudet var borta. Däremot hävdade man att dödsorsaken inte kunde fastställas pga styckningen.
Alltså inget om att huvudet saknades. Finner heller inte den uppgiften någon annanstans på nätet. Men du vet att någon har sparat hennes huvud?
Inlägg #3: Postat: 2005-05-22 20:51:00
Inger Olsson
Till skillnad från dig tror jag inte att tiden är emot utan för. Detta kommer att klaras upp och staten kommer att få betala dyra skadestånd.
Inlägg #4: Postat: 2005-05-22 21:48:00
Sunny
Ja det faktum att offret var en hora inebar automatiskt att hon var mindre värd än de 2 läkarna: Vi som arbetat i sexbranchen VET att det är så o det var den tes Hanna skrev efter.
Jag har redan nämnt tidsandan.
Har inte läst om Catrin på nätet ännu.Ska.
En mäniska mördar av många orsaker o oftast är det någon nära offret som har ett motiv. Sexmord är motsatsen: Möraren kan vara vem som helst Att någon skulle platsa som mördare inom båda kategorierna i samma mål verkar osannolikt.
Inlägg #5: Postat: 2005-05-22 22:17:00
Sunny
Jag skriver hela tiden "Jag VET att " för att klargöra vad jag vet o hur lite det säger oss.
Jo Catrines huvud saknades. Hennes könsorgan oxå.
Vilket pekar på en sexförbrytare. Eller på någon som ville få det att se så ut?Ponera att C dör av en överdos hos en kund som får panik o styckar henne o tar bort könsorganen för att det pekar på en sexdåre?
Men huvudet är en annan sak: En samlare?
Inlägg #6: Postat: 2005-05-22 22:44:00
Inger Olsson
Klart att polisen visste om läkarens prostitutionsbesök, men varför skulle de diskutera, hänga upp sig på det? Det var inget brott ens 1984. "Motiv" - t ex att mannen är kund hos en prostituerad som blir styckad - är inget bevis som binder en gärningsman till brottsoffret, plats och tid för brottet.
Dessutom glömmer ? du det faktum att drogmissbrukare, så även många
Inlägg #7: Postat: 2005-05-22 22:45:00
Inger Olsson
prostituerade/sexarbetare, har sällan koll på tillvaron och är inga "bra" vittnen vad gäller tid, rum och plats. De har nog med sitt eget riskfyllda liv s a s.
"Mindre värda", säger du. Det kan inte vara tvärtom? Priset för att hamna i mediadrevet är högt för de som är i samhällstoppen. Dessa män fälldes innan rättegången ens hade börjat.
Inlägg #8: Postat: 2005-05-22 22:54:00
Inger Olsson
Hanna skrev utifrån feministisk könsmaktsordning och hävdade att det var ett mord, det visste hon som ingen annan rättsmedicinare var övertygad om! ett sexistiskt sådant som läkarna utfört medan det 18- månaders barnet tittat på. Vem höll det då under tiden?
Från början var Jovan Rajs, kollega till Teet, inriktad på att Catrines kropp styckats av en person som var van att stycka djurkroppar, t. ex. en slaktare.
Inlägg #9: Postat: 2005-05-22 22:56:00
Inger Olsson
Men detta var innan Rajs ännu fått veta att Teet var misstänkt. Och då ändrar han det till att gärningsmannen varit medicinskt utbildad och obduktionskunnig.
Du skrev att du hade följt detta mål, varit med i rättegångar om jag inte läste fel. Men det där med ditt påstående om C d Costas icke funna huvud. Hur är det med det? Och vad med "nyttomordet", som du kallar det för?
Inlägg #10: Postat: 2005-05-22 22:56:00
Inger Olsson
En "nära och kära" menar du inte kan begå sexmord, som du kallar det för? Att det är osannolikt? Finns passionsbrott och vill man att det ska se ut som ett sådant så....
Inlägg #11: Postat: 2005-05-22 23:35:00
Inger Olsson
Svar 5 Såg inte att du hade skrivit där! Finns många alternativ så spekulationer är relativt meningslösa. Men du skriver huvudet s a k n a d e s och könsdelarna likaså. Och sen skulle någon ha s p a r a t hennes huvud som du skriver. Hur du nu kan veta det? De fann henne i skogen. Någon uppgift om att huvud och kön skulle vara borta har inte jag fått ta del av, varken då eller nu i det senaste teve-programmet.
Inlägg #12: Postat: 2005-05-22 23:35:00
Inger Olsson
Och då direkt uppstår frågan: hur styrka att det är C d Costa som de fann om huvudet t o m ännu är borta, som du hävdar????
Inlägg #13: Postat: 2005-05-23 12:01:00
Sunny
JAG hävdar inte att huvudet saknas: Det är ett fakta.
Att obducenten redan tagit ett huvud som "trofe" ur kylrumet på rättsläkarstaionen utom tjänsten en mördad prostituerad fick naturligtvis igång fantasin hos alla: Hur vanligt är detta? Likaså alla filmer om våldsam sex typ strypsex som han sparade på.
Inlägg #14: Postat: 2005-05-23 12:03:00
Sunny
Svar 6 o 7 är det min artiklel handlar om."Utan att göra en fluga förnär" är min definition av den vanligaste sexköparen.
Inlägg #15: Postat: 2005-05-23 12:07:00
Sunny
9 o 10
Så kallade "nyttomord" är mord med klara motiv typ pengar.
Sexmord i synnerhet med sadistiska inslag kräver ett avhumansiserat offer: gärna okänt.
Paasionbrott är någonting helt annat o kräver en mycket nära relation: Den VET vi fanns inte här.
Inlägg #16: Postat: 2005-05-23 12:13:00
Sunny
Stycka är inte så svårt ifall man har styrka: Jag kan stycka ett får eller en griskunde
Att avlägsna huvud o delar av halsen kan dölja ett strypmord vilket en läkare vet.
Dotternas vittnesmål avskriver jag i min artikel som groteskt men typiskt för sin tid.
Att det var Catrine var inte så svårt att veta: Familjen indentifierade kroppen.Dessutom finns det ofta fingeravtryck om man är narkoman .
Inlägg #17: Postat: 2005-05-23 12:17:00
Sunny
Så har vi då obducentens förkärlek för sexköp där man simulerar strypmord.
Ja den kvinna som Jan G avfärdar som "menederskan" kan ha tagit fel på tiderna o det ganska rejält: Som du skriver så gör missbrukare ofta det.
Jag hoppas förstås att det klaras upp en dag men tror inte på det.
De "alternativa" mördarna är ju nu döda.
Inlägg #18: Postat: 2005-05-24 18:51:00
Inger Olsson
Svar 13 Det finns ingen tid, plats, bevis varken för styckningen av C d C eller var/när döden inträffade. Hon påträffades i skogen. Och ändå hävdar du - som inget VET! - bl a: "Att obducenten redan tagit ett huvud som "trofe" ur kylrumet på rättsläkarstaionen utom tjänsten en mördad prostituerad fick naturligtvis igång fantasin hos alla: Hur vanligt är detta? Likaså alla
Inlägg #19: Postat: 2005-05-24 18:52:00
Inger Olsson
filmer om våldsam sex typ strypsex som han sparade på"
Det var inte din egen fantasi som sattes igång?
Är du medveten om att han inte fälldes för styckningen? Att det var ingen eg. dom styckningen var preskriberad utan endast ett sätt att komma åt hans lakarlegitimation? Och sen ditt påstående om att hans kollega mördade sin fru - ett s k "nyttomord"!
Inlägg #20: Postat: 2005-05-24 18:53:00
Inger Olsson
Fortfarande, var har du beviset för att C d C:s huvud och könsdelar saknades? Mig veterligen, har ingen mordutredning startats i Sverige med saknat huvud. Och i synnerhet inte på 80-talet.
Och du vet givetvis också att det inte kan ha rört sig om ett passionsmord och att de "alternativa" mördarna" är ju döda... Du känner väl dem också? Usch, vilket vidrigt spekulationsdrev.
Showing page 1 of 2: 1  2
Laddar...