Vad jag VET om Catrine da Costa

Showing page 1 of 2: 1  2
Inlägg #1: Postat: 2005-05-19 22:04:00
stålis
Jag har intresserat mig för fallet p g a mitt intresse för relationen individ-samhälle, och min oro för
politiska domar samt misstro mot myndigheter läst mycket om Palme-mordet och Estonia också. Köpte o. läste Per Lindbergs bok noggrant, lånade o. ströläste Hanna Olssons.
Inlägg #2: Postat: 2005-05-19 22:04:00
stålis
Det som irriterat mig mest är domen om brott mot griftefriden, alltså styckningen. Hur kom man fram till att de var skyldiga? I tingsrätten vittnade en äldre dam om en vacker pingstdag, när hon sett två män och ett barn utanför rättsläkarstationen. Men sen visade det sig att hon mindes fel om året, eftersom pingstdagen 1984 var mulen och kall.
Inlägg #3: Postat: 2005-05-19 22:06:00
stålis
Webbadress till Per Lindbergs hemsida

Länk: mediemordet.com
Inlägg #4: Postat: 2005-05-19 23:19:00
Sunny
Tack Stålis: det värmer. Jag kände flera unga prostituerade som haft en av läkarna som kund.
Däremot är jag mera tveksam till flickan med dagboken. Hon som Jan G kallar "menederskan."Den unga polisen som vittnade kände oxå till läkarens bekantskap med just Catrine. Jag tror henne.
Men jag var givetvis aldrig med varken på gatan där läkaren valde sina flickor eller i sängen.
Efter rättegången hörde runt 50 flickor av sig. Några till polisen.Några till väninnor, andra till
Inlägg #5: Postat: 2005-05-19 23:23:00
Sunny
Forts Sexualpolitisk Front som föregick Rosea som en grupp sexarbetare,jag själv bland andra,bildat.
Räkna bort 75 procent av dem o du har ändå för många som alla berättar samma historia.En av dem sov över hos mig av o till under rättegången. Polisen som spanade på gatuprostitutionen kände även de igen den ene läkaren.
Inlägg #6: Postat: 2005-05-19 23:26:00
Sunny
Man vet inte ens NÄReller ens VAR Catrine sågs sista gången så jag håller med dig om att alla försök att fälla någon som synts en viss tidpunkt och på en viss plats är värdelösa.
Inlägg #7: Postat: 2005-05-20 00:08:00
AmerikaMike
Läste själv "Döden är en man" och "Catrine och rättvisan" för ett antal år sedan. Har för mig att det var ett etablerat faktum att "obducenten" var kund. Eller att han i alla fall hade kontakt med flickorna på Malmskillnadsg. Men jag kan minnas fel.
Inlägg #8: Postat: 2005-05-20 12:29:00
NisseO
Du skriver i artikeln att "läkarna" var sexköpara, men här att "läkaren" obducenten var torsk. När jag läste "Döden är en man" fick jag klart för mig att "Tomt" var torsk, men det fanns inga bevis för att allmän läkaren köpt sex. Vet du något om dennes porrkonsumtion, eller var det otydligt i själva artikeln? Bra skrivet annars!
Inlägg #9: Postat: 2005-05-20 14:42:00
Sunny
Nisse o Mike: ni har rätt: det ska stå läkaren i ental. Det var "Obducenten" jag menar.Han var en frekvent kund på stritan känd för att gilla udda sex."Allmänläkaren" var redan polisanmäld för incest när Catrine dog. Många dök upp o menade att även A-läkaren varit kund men det var sedan media kopplat ihop honom med O. Ingen har sagt sig veta att han kände Catrine.Utom hans fru som fått veta det av barnet! Klassiskt guilt by asociation.
Inlägg #10: Postat: 2005-05-20 15:25:00
stålis
Nisse O: kollade just, men Sunny skrev inte ett ord i artikeln om allmänläkarens "porrkonsumtion". Likställer du "porrkonsumtion" med
att köpa sex av prostituerade? I så fall är 70 procent av alla svenska män och kvinnor tack vare kabel-tv och Internet "torskar". Feministvarning, NisseO! ;-
Inlägg #11: Postat: 2005-05-20 15:27:00
stålis
P.S. Marita Ulvskog har dock aldrig sett porr, annat än när hon zappat förbi när hon bott på hotell, berättade hon i en tv-intervju för några år sen. ;- O ja, och jag är som societetskrönikören Taki skulle säga, Monica Lewinsky!
Inlägg #12: Postat: 2005-05-20 17:21:00
Sunny
Man hittade mängder av porr ja men som stålis säger så bevisar det bara att läkaren gillade porr. Liksom jag inte drar slutsatsen att Obducentens sexköp gör honom skyldig till mera än just detta.Ett intresse han delar med väldigt många som inte skulle kunna döda en fluga ens.
Inlägg #13: Postat: 2005-05-20 18:19:00
stålis
Minns vagt ngt om att Obducentens
lista över favoritfilmer användes emot honom. Det var à la "Motorsågsmassakern" och kanske litta S&M-tjosan, men hej, det är 20 år sen. Sen dess har porren blivit mainstream. Trots moralkonservativas och feministers gemensamma avsky. Lågt bevisvärde, alltså!
Inlägg #14: Postat: 2005-05-20 18:21:00
stålis
Tur att jag gav bort "Fäbojäntan" i utbyte mot en cd med rockgruppen Cult ;- P.S. "Fäbojäntan" är dock kult och ger matglädje en ny innebörd, om man säger!
Inlägg #15: Postat: 2005-05-20 21:24:00
NisseO
Svar 10: Det jag fastnade för i artikeln var den här formuleringen: "Det som jag själv VET är sant är att de här läkarna var kända kunder hos många i sexbranchen." Här kan "sexbranschen" syfta på rätt mycket - alltifrån köp av SM till att hyra en gladporrulle i en videobutik inriktad på vuxenfilmer. Därav min vaga formulering om "porrkonsumtion" syftande på alla som handlar i "sexbranschen". Varna gärna för feminism, men ropa inte på vargen! ;-
Inlägg #16: Postat: 2005-05-21 16:37:00
Sunny
Nisse: Jag var själv sexarbetare då o medlem av den första organisationen för våra mänskliga rättigheter så det jag menar med VET är att den s.k obducenten var frekvent horkund på stritan med lite udda önskemål. Det visste polisen oxå: det var väl därför de tog in honom från början?
Men det är många män som är kunder där utan att harma en fluga ens.
Vad jag HÖRDE o vad jag TRODDE är inte ok som bevis o borde inte vara det någonstans någongång.
Inlägg #17: Postat: 2005-05-21 16:42:00
Sunny
Nisse: Jag måste vara lite vag här för det finns en orsak till att jag numera heter någonting helt annat o legat lågt i debatten i 20 år.
Jag hade familj den gången jag fick fly utomlands o svenska barn spåras lätt om de går i skandinavisk skola. Det är länge sedan o jag känner mig trygg i dag men skulle INTE vilja vakna upp med oväntat besök efter alla dessa år.
Vill du ha referenser att jag är vad jag säger kan du få det genom Rosea.
föreningens namn i dag
Inlägg #18: Postat: 2005-05-21 16:53:00
NisseO
Nja, du behöver inte skaffa referenser; ja litar på dig. Det jag blev förvånad över var att din formulering kan läsas som att också allmänläkaren var "känd kund hos många i sexbranschen". Vad jag förstod av "Döden är en man" var det endast obucenten som var välkänd kund. Jag accepterar absolut att han var kund och "skum". Men om allmänläkaren också är känd kund är det en ny och överraskande uppgift.
Inlägg #19: Postat: 2005-05-21 21:21:00
Sunny
Nisse: Att allmänläkaren var kund VET man inte. Jag tror att han hamnade i utredningen enbart på grund av hans hustru som anmälde att han kände obducenten när pressen berättade. Han var då redan anmäld för incest av samma hustru via dagisHan var sedan tidigare intresserad av porr.
Jag VET vad polisen hittade där.
Att flera flickor sedan påstod att allmänläkaren var sexkunder hos dem är obevisde påståenden.
Viktigt att skilja detta åt.
Inlägg #20: Postat: 2005-05-21 21:26:00
Sunny
Om min formulering pekar ut att jag VET att även han var sexkund så är det mitt misstag.min World är trasig så jag skrev direkt o snabbtVad jag o du VET är att han förlorade sin dotter o hon sin pappa på kanske inga grunder alls: det är det som jag tagit fasta på.
Min artikel är menad att skilja just på det vi VET o det vi inbillar oss med hjälp av varandras historier o kanske ytterst media?
Showing page 1 of 2: 1  2
Laddar...