Inlägg #1: Postat: 2005-05-16 22:32:00
|
Calle Z |
De högutbildade Iranierna har inte behövts dammsugits upp av USA eller av något annat västland. Iran har skött denna dränering av utbildade personer alldeles utmärkt på egen hand! Liksom alla de övriga länderna gör, där islams lagar råder.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2005-05-16 22:37:00
|
Calle Z |
Allt talar sitt tydliga språk. Flytten är ifrån dessa länder till väst. Aldrig tvärtom!
|
|
Inlägg #3: Postat: 2005-05-16 23:09:00
|
Calle Z |
Man kan ju undra varför? Enligt journalister, politiker och annat "intellektuellt" folk i Sverige. Så är ju religionen islam en fredlig, jämställd och tolerant religion! Varför utvandrar då så många ifrån dessa länder till väst?
|
|
Inlägg #4: Postat: 2005-05-16 23:27:00
|
Calle Z |
Iof så bevisade de svenska journalisterna sin intellektuella kapacitet när de följde med vår kung till Brunei! De hade inga personliga skrupler över att åka till en diktatur! Deras scoop blev istället att kungen prisade sultanen! Inte att de själva i all sin vishet hade följt med till en diktatur! En islamsk diktatur! Inte för att försvara kungen. Men hur kunde dessa sk journalister acceptera ett uppdrag där man följer sin statschef på en resa där han besöker diktaturer?
|
|
Inlägg #5: Postat: 2005-05-16 23:32:00
|
Calle Z |
Sedan så har dessa sk journalister mage att fördöma Sveriges hållning under ww2! Samtidigt som de åker jorden runt till islamska diktatur länder år 2004!
|
|
Inlägg #6: Postat: 2005-05-16 23:49:00
|
Calle Z |
Personligen så ser jag det på samma nivå när en journalist åker till en islamsk diktatur eller om journalisten hade gjort resan 1933 till Tyskland! Att TT ens kan hänvisa till sin "korre" i Kairo 2005 utan att skämmas? Det vore som att ha en "korre" i Berlin 40 utan att reagera!
|
|
Inlägg #7: Postat: 2005-05-17 00:09:00
|
Calle Z |
Kairo, Egyptien, en islamsk diktatur ibland de övriga islamska diktaturerna i de islam styrda länderna i mellanöstern! I Kairo så har TT - tidningars telegrambyrå en korrespondent! Avlönad av skattepengar! ...
|
|
Inlägg #8: Postat: 2005-05-17 09:05:00
|
El Guatusi |
Det stammer inte att iranier aldrig flyttar tillbaka. Faktum ar, att regimen ofta ser mellan fingrarna vad galler manga religiosa regler for att fa hem dessa hogutbildade. Likasa skulle Iran ga miste om en stor inkomstkalla, fran den iranska kaviaren, om man foljde Islams regler om hallal och haram.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2005-05-17 09:08:00
|
El Guatusi |
Att ha en "korre" i ett land betyder val inte att man godkanner en viss regim? Snarare tvartom: om en regim ar odemokratisk och frihetsberovande ar det desto viktigare att vittnesmal fran lander kommer ut!
|
|
Inlägg #10: Postat: 2005-05-17 09:10:00
|
El Guatusi |
Dessutom ar inte Egypten en "islamisk diktatur"; det ar en diktatur i ett islamiskt land, men Mubarak har ett sja med att halla de muslimska fundamentalisterna i schack. Detsamma galler familjen Saud: om de det minsta narmade sig en "vastorientering" skulle direkt Oussama Ben Ladens sympatisorer ta over i landet.
|
|
Inlägg #11: Postat: 2005-05-17 13:42:00
|
Jan Schmidt |
TT ägs av de stora tidningarna gemensamt och jag har väldigt svårt att tänka mig att de skulle få skattemedel till att försörja en korrespondent i Kairo eller annorstädes rätta mig gärna om jag har fel!. TT har sina största inkomster från de nyhetssändningar man säljer till reklamradio-kanalerna och finansieras f ö, så vitt jag vet, av sina ägare.
|
|
Inlägg #12: Postat: 2005-05-17 13:44:00
|
Jan Schmidt |
Svar 6 gör mig en smula förbryllad; anser du verkligen på fullt allvar att media ska avstå från bevakning och rapportering av ett land p g a dess regim?!?
|
|