Inlägg #1: Postat: 2005-05-13 23:53:00
|
sthlmjesper |
Det är nog väldigt olika beroende på vilket ämne och vilken högskola man pratar om. Att ta sig igenom mängder av grundkurser , som vissa ägnar sig åt, torde dock vara enkelt oavsett ämne..
|
|
Inlägg #2: Postat: 2005-05-14 00:15:00
|
yvonnebjorklund |
Det här är inte taget rakt ur luften. Jag har "kött på benen" och vet exakt vad jag skriver om. Men jag har också tagit del av universitetskurser som inte var enkla att klara av. Det krävdes mycket tid vid böckerna och mycket pluggande. Nu i efterhand är jag glad att det krävdes mycket av mig, för då vet jag vad jag går för.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2005-05-14 02:03:00
|
assets |
Du kommer rätt långt med god studieteknik vilket ofta bygger på förmågan att recitera x mängder information med y timmars fördröjning. Så även om du super bort de nyförvärvade kunskaperna direkt efter tentan, är ändå din examen ett bevis på att du är en ambitiös människa som presterar bra under taskiga arbetsförhållanden, vilket det ju ändå ofta innebär, att under flera års tid låta hjärnan bombarderas med ny information som inte hinner sjunka in och mogna eller omsättas till praktisk nytta.
|
|