Kvinnokroppen och media - en kommentar

Inlägg #1: Postat: 2005-05-11 16:34:00
Chris.X
Det är upp till var och en om man anser sig vara feminist eller inte. Personligen vägrar jag att applicera en etikett på mina egna åsikter. Vidare, om man inte ska hänga upp sig på terminologin, feminism skulle jag kunna påstå, att om du kämpar för ett jämlikt samhälle är du kommunist. Låter det trovärdigt?
Inlägg #2: Postat: 2005-05-11 16:39:00
Chris.X
Om man nu påstår sig kämpa för ett jämlikt samhälle, varför får man aldrig höra om mäns problem när feminism diskuteras? Har män inga problem som främst män drabbas av? Oprovocerat våld, förlorar vårdnadstvister m.m. Sålänge feminister endast diskuterar kvinnos problem tänker jag inte kalla mig feminist.
Inlägg #3: Postat: 2005-05-12 21:01:00
Björn_T
sv 1: Om man automatiskt är kommunism för att man kämpar för ett jämlikt samhälle beror ju på vad man menar med ett jämlikt samhälle, så med en definition av jämlikhet kan man ju säga så. Privat diskriminerar, favoriserar, föredrar och ignorerar vi hela tiden. Säg någon som brukar skicka 6 miljarder lika fina julklappar varje julafton. Alla har vi preferenser och ideal.
Inlägg #4: Postat: 2005-05-12 21:04:00
Björn_T
Ska vi ha ett samhälle utan diskriminering på det privata planet förutsätter det att det privata planet inte finns, det vill säga att allt är politiskt. Det är kommunism. Om man däremot med jämlikt samhälle menar att det politiska nödvändigt gemensamma ska behandla alla lika, då behöver man inte alls vara kommunist för att kämpa för det.
Inlägg #5: Postat: 2005-05-12 21:07:00
Björn_T
sv 2: Det finns inga "mäns problem", lika lite som det finns några "kvinnors problem". Alla är vi unika individer med unika problem. Jag är inte diskriminerad av att någon annan man förlorar en vårdnadstvist.
Laddar...