|
Inlägg #1: Postat: 2005-05-11 08:55:00
|
|
Sunny |
Har ni hälsat på Nefertite på Egyptiologiska museet i Berlin? En vacker kvinna av sin tid liksom den mycket yngre Kleopatra. Visserligen blir man inte sjuk av att bada i åsnemjälk men det fanns barn som såg detta o törtstade ihjäl. Ungefär som när U-landarbetarna badar i dricksvatten i sina pooler i dag.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2005-05-11 08:59:00
|
|
Sunny |
Damerna i Europas överklass som opererade bort ett revben för att få den där getingmidjan läste möjligen mode journaler.
På 70 talet när jag var flicka var man FÖR kvinnans frigöring ifall man inte rakade sig under armarna. I dag ligger unga kvinnor o lider var 5.e vecka medan de vaxar underlivet.
I dag driver viss media på: utan tvekan. Men vi i väst som kan läsa har en unik möjlighet: Vi får läsa nästan vad vi vill o kan alltså välja bort det vi inte gillar!!!!
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2005-05-11 08:59:00
|
|
AC Collin |
Det var tänkvärda synpunkter, Sunny.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2005-05-11 09:00:00
|
|
Sunny |
Svar 1: I Kina alltså ifall nån inte visste det.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2005-05-11 09:00:00
|
|
Sunny |
Tack AC!
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2005-05-11 16:20:00
|
|
Chris.X |
Go Sunny! Jo, det finns klara och tydliga bevis för att utseendefixering och ideal har funnits bra mycket länge, och det innan medias frammarsch. Tyvärr är det så många människor som "insett" att bara man ändra lite på media och lagar blir blir allt jääättebra. Ojoj så fel man kan ha.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2005-05-11 17:20:00
|
|
steno |
Du är intelligent, Sunny. Jag hade kunnat svära på att veckopress och kvällspress har stor skuld men du har fått mig att tveka. Fast nog är pressen massiv...
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2005-05-11 22:47:00
|
|
Sunny |
Underskatta inte pressen. Men var tid har sin egna metoder.
Alla våld som påstås bero på tv o video o internet är en blek skugga av människans våldsamma historia. På medeltiden avrättades många,även barn.Skanstull i Stockholm var ett populärt nöje: halshuggningarna o stegel o hjul.Tjänstefolk o barn fick ledigt för att inte missa någonting.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2005-05-11 22:52:00
|
|
Sunny |
I Paris satt tanter o barn o stickade o avnjöt avrättningarna. Tidigare i historien älskade alla samhällsklasser att se på gladiatorspel.Ju blodigare desto bättre.
Ferdinand o Isabella i Spanien backade upp en inkvisation med så mycket grymhet att en del metoder fortfarande står sig: Kokning av levande människor är en sådan klassiker.
I de här tiderna fanns som bekant ingan film,tv,vido eller internet.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2005-05-11 22:52:00
|
|
Sunny |
Steno det var rart sagt men jag är mera vimsig än smart numera.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2005-05-12 13:17:00
|
|
Janne B |
Jo du bästa Sunny.Även vi som känner oss vimsiga och trötta har våra stora klara stunder ibland.Jag hur missionärer kom till min söndagsskola och beskrev oika moden mitt i Afrika.Som att kvinnor satt ring på ring travad på halsen, så att den sträcktes ut tills de nästan dog.Halskotorna drogs isär under svåra plågor. LÅNGT innan det fanns några media.Men visst har medai makt ibland och i vissa frågor. Varför skriver vi här?
|
| |