Inlägg #1: Postat: 2005-05-11 12:37:00
|
Nähädu |
Pja...vad vill du eg ha sagt med detta? Jämförelsen med viruset haltar ju t.ex. mer än lovligt betänkligt. Ett virus kan du näppeligen aktivt skydda dig ifrån medan du med ett kritiskt sinnelag lätt kan värja dig från t.ex. media. Sen så verkar du vända kappan efter vinden. Å ena sidan så påstår du dig inte vara feminist medan du å andra sidan hänvisar till "patriarkala strukturer" och annan feministretorik. Summa summarum blir trovärdigheten låg.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2005-05-11 14:03:00
|
Mysan |
I dag kan man ju se direkt att de snyggaste brudarna blir tagna direkt av killrna.Värre är det med de överviktiga eller dom fula.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2005-05-11 15:24:00
|
AC Collin |
Det är för få debatter här på Sourze och jag drog mitt strå till stacken. Hur vi ser på media är intressant och du hade några poänger i din förra artikel, det hoppas jag framgick. Men man brukar ju säga att det inte spelar någon roll hur väl man uttrycker sig om det uppfattas fel. Det är hur det uppfattas som räknas. Min artikel grundade sig på hur jag uppfattade dig och det kan ju vara intressant för dig som skribent att veta;-.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2005-05-11 15:28:00
|
Janne B |
Gratulerar att du fick så högt betyg av så många i din första artikel om grälsjuka. Men här är det något som fattas. Men kom igen bara. Du har ju resurserna.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2005-05-11 16:03:00
|
femmi |
Oj va motsägelsefullt. Du blir själv provoserad av de som debatterar feminism och så gör du det själv. Stå hellre för dina åsikter som jag tror är att du vill uppnå ett jämlikt samhälle där tjejer inte objektifieras och skit i den tråkiga massa som hängt upp sig på terminologin.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2005-05-11 17:49:00
|
Beth4020 |
Att skriva här på sourze kräver att man har ett rätt bra psyke. Alla tar vi fasta på saker i texter som berör oss, sedan har den som skrivit det kanske inte menat så. Ibland blir det fel och ibland blir det rätt. Vi känner oss nog alla missförstådda ibland. Du använder språket på ett bra sätt så kämpa på :-
|
|
Inlägg #7: Postat: 2005-05-11 22:45:00
|
pUs |
Jag diggade kanske inte din första kvinnokroppsartikel särskilt hårt. Men det här var bättre, du verkar skriva uppriktigt efter bästa förmåga och vågar vara till och med vara en smula ödmjuk. Vilket känns befriande att läsa, särskilt på ett ställe som detta. Skriv mer. Keep it up!
|
|
Inlägg #8: Postat: 2005-05-12 12:41:00
|
jeppelin |
Visst är det tråkigt att du känner dig missförstådd, men utgå inte från att det beror på att folk inte har läst din artikel tillräkligt noga och därmed missat vad du egentligen menade. Om du blir missförstådd beror det på att du uttryckt dig otydligt, inte att folk är dumma som inget fattar.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2005-05-12 13:49:00
|
Banestyrelsen |
Som du själv skriver misslyckades du "kanske" med att förmedla ditt budskap tydligt nog. Bli då inte förvånad om folk missförstår.
|
|
Inlägg #10: Postat: 2005-05-12 20:07:00
|
Inger Olsson |
I mycket av dina artiklar vill du hävda medvetenhet och kritiskt tänkande men sen tycks du själv vara offer för en av de största odlade kulturmyterna: "Vi människor gör hela tiden saker undermedvetet. Men ju mer medvetna vi blir om hur saker fungerar, desto lättare är det att förändra sig till att bli mer ansvarstagande." Hur ska du någonsin kräva ansvar av någon som GÖR något undermedvetet? Och tror du att tron på en "yta" var/är undermedveten?
|
|